نامه طرفداران رقابت به رئیس شورای رقابت:به نفع رقابت رای دهید

    کد خبر :124197

 

تعداد کثیری از دانش آموختگان دانشگاههای سراسر کشور با امضای نامه ای خطاب به دکتر رضا شیوا، از رئیس شورای رقابت درخواست کردند این شورا به حذف محدودیت برای صدور پروانه وکالت، رای دهد.

به گزارش الف متن این نامه که تعداد امضاهای زیر آن به سرعت در حال افزایش است به شرح زیر است:

 

«جناب آقای دکتر شیوا؛ رییس محترم شورای رقابت
سلام علیکم
با احترام همانگونه که مستحضرید صدها فارغ التحصیل رشته حقوق با ثبت شکایت در سامانه شورای رقابت از کانون های وکلا بخاطر تعیین ظرفیت محدود برای صدور پروانه وکالت و ایجاد ممانعت برای ورود داوطلبان ورود به حرفه وکالت، شگایت کرده و از شورای رقابت به عنوان مرجع تظلم برای قربانیان انحصار، درخواست رسیدگی و شکستن این انحصار غیرمنصفانه را کرده اند.

 

اکنون شورای رقابت در یک آزمون تاریخی برای دفاع از رقابت و مقابله با انحصارگرانی که درهای ورود به کسب وکارشان را تنگ و محدود کرده اند، قراردارد.

 

جوانان و بخصوص دانش آموختگان دانشگاههای ایرانی که سالهاست با مخالفت صادرکنندگان مجوزهای کسب وکار، از تاسیس موسسه یا شرکت مورد نظرخود محروم مانده اند و طعم تلخ تبعیض و بیکاری در عین شایستگی برای دریافت مجوز و ایجاد اشتغال را چشیده اند،

بی صبرانه چشم انتظار رای شورای رقابت برای درهم شکستن انحصار برای صدور پروانه وکالت هستند. باشد که این رای آغاز «نهضت تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار» و برچیدن انحصارهای آلوده ای باشد که هزاران جوان شایسته ایرانی را از ورود به کسب وکارها منع کرده است.
امید و انتظار داریم شورای رقابت، بدون توجه به فشارها و لابی ها، بر اساس استقلال و قانون اجرای سیاسیتهای کلی اصل44 قانون اساسی عمل کند و پس از سالها، نور امیدی بر اجرای صحیح این قانون بتاباند.

 

جمعی از دانش آموختگان حامی رقابت و مخالف انحصار

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید