(تصاویر) گزارش خبرگزاری آلمانی از جراحی بینی در ایران

    کد خبر :124032

“دویچه وله” نوشت: تهران را “پایتخت جراحی بینی در دنیا” می‌خوانند. به گفته رییس “انجمن جراحان پلاستیک” روزانه حدود ۳۰۰ عمل جراحی زیبایی بینی در تهران انجام می‌شود.

خبرگزاری آلمان در گزارشی به افزایش علاقه زنان ایرانی به انجام جراحی پلاستیک پرداخته است. زنان منتظر در کلینیکی در تهران که با هدف انجام جراحی پلاستیک به این‌جا آمده‌اند.

اخیرا ابوالحسن امامی رییس “انجمن جراحان پلاستیک” به خبرگزاری “ایلنا” گفته: «روزانه حدود ۳۰۰ عمل جراحی زیبایی بینی در تهران انجام می‌شود. به طور متوسط ۲۰ هزار عمل جراحی بینی در تهران صورت می‌گیرد.»

به گفته رییس “انجمن جراحان پلاستیک” در ایران عمل زیبایی جراحی بینی به یک “عمل رایج” تبدیل شده است.

ابوالحسن امامی همچنین به نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ترویج عمل‌های جراحی زیبایی پرداخته و گفته: «برخی از پزشکان با حضور در برخی از برنامه‌های صدا و سیما و پرداخت مبلغی پول به تبلیغ و ترویج عمل جراحی زیبایی از جمله عمل بینی می‌پردازند.»

در همین زمینه بابک ساعدی جراح پلاستیک نیز گفته تقاضا برای عمل جراحی زیبایی صورت در ایران افزایش یافته است.

پیش از این خبرگزاری رویترز در گزارشی، تهران را “پایتخت جراحی بینی در دنیا” نامیده بود.

با قاطعیت نمی‌توان گفت رواج جراحی بینی بین جوانان در ایران، پدیده‌ای مثبت یا منفی است. از یک‌سو تلاش برای زیباتر شدن نشا‌نه‌ی مثبتی از تقویت هرچه بیشتر فردگرایی در جامعه ایران است، از سوی دیگر برخی جامعه‌شناسان پدیده انقلاب جراحی‌های بینی در ایران را نشانه‌ کم شدن اعتماد به نفس افراد جامعه می‌دانند.

میزان جراحی بینی، چه مثبت و چه منفی ارزیابی شود، ایران را پایتخت جراحی بینی در دنیا کرده است. سالانه حدود ۸۰ هزار جراحی بینی در ایران صورت می‌گیرد که این رقم هر سال بیشتر می‌شود.

به دلیل سود بالایی که انجام عمل‌های زیبایی برای پزشکان دارد، امکان سواستفاده از جوانان متقاضی نیز در ایران بالاست. پیش‌تر عبدالحسن امامی رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران به جوانان توصیه کرده بود در انتخاب پزشکی که می‌خواهد بینی آن‌ها را به منظور زیبایی عمل کند دقت کنند.

بر این اساس یک پزشک برای اخذ دانشنامه‌ی بورد، باید استانداردهای زیر را دارا باشد: یک – فارغ التحصیل یک دانشکده‌ی پزشکی تائید شده باشد. دو – پس از پایان دانشکده‌ی پزشکی، حداقل چهار سال آموزش جراحی عمومی را گذرانده و پس از آن حداقل سه سال دوره‌ی دستیاری فوق تخصصی جراحی پلاستیک را گذرانده باشد. سه – در تمامی آزمون‌های کتبی و شفاهی مربوطه موفق شده باشد.

در سایت “رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران” درباره اهمیت انتخاب پزشکی که قرار است جراحی بینی انجام دهد آمده که: «جراحی پلاستیک، خواه به منظور زیبایی یا با هدف بازسازی، نیازمند انتخاب‌های فراوانی است. نخستین و مهمترین آن‌ها، انتخاب یک جراح قابل اعتماد است. یکی از بهترین شاخص‌های آموزش یک پزشک، دارا بودن دانشنامه‌ی بورد است. از جراح خود در مورد داشتن دانشنامه‌ی بورد جراحی پلاستیک سوال نمائید.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید