نقشه فرزند بارزانی افشا شد/تشدید اختلافات میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی

    کد خبر :124023

همزمان با اذعان رسانه‌های کردی به حضور نیروهای عراقی در کرکوک،‌ عضو دفتر سیاسی و سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان از مسعود بارزانی درخواست کرده است حملات رسانه ای حزب دموکرات کردستان عراق را علیه این حزب متوقف کند.

به گزارش تسنیم از اقلیم کردستان عراق، رفراندوم برگزار شده بارزانی و اصرار بر اجرای نقشه‌های صهیونیستی در عراق، سرنوشت مردم مناطق کردنشین این کشور را به آینده‌ای مبهم هدایت کرده است. رفته رفته نتایج رفراندومی بارزانی نه تنها برای مردم منطقه بلکه برای اکراد عراقی نیز مشخص شده است. جنگ تصاحب چاه‌های نفتی کرکوک اکنون بیش از هر زمان دیگری برای مردم کرد مشخص شده است.

کرکوک و مناطق اطراف با شرایط ویژه‌ای روبرو هستند. اختلاف احزاب اصلی کرد در تحولات امروز کاملا مشهود است. نیروهای وابسته به بارزانی اتهام پراکنی به نیروهای اتحادیه میهنی کردستان را به شدت در دستور کار دارند. همزمان با این تحولات خبرها از ارسال نامه شخصی بارزانی به بغداد از طریق ایاد علاوی حکایت دارد.

اذعان رسانه بارزانی به حضور نیروهای عراقی در کرکوک

شبکه کردستان 24 در ارتباط مستقیم با خبرنگار اعزامی خود به کرکوک تصاویری را منتشر کرد که بر اساس آن مشخص شد که نیروهای عراقی به داخل شهر کرکوک رسیده اند.

بارزانی به تعلیق نتایج رفراندوم رضایت داده است

ایاد علاوی معاون رئیس جمهوری عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرده است که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان با ارسال نامه‌ای به وی آمادگی تعلیق نتایج رفراندوم و پایبندی به قانون اساسی عراق را مطرح کرده است. نامه بارزانی با دستخط و امضای وی بوده است. بارزانی درخواست گفتگوی بدون پیش شرط با بغداد را به بغداد ارائه کرده است. به گفته علاوی، مذاکرات بارزانی در چارچوب قانون اساسی عراق خواهد بود.

درخواست سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان از بارزانی

سعدی احمد پیره عضو دفتر سیاسی و سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان از مسعود بارزانی درخواست کرده است حملات رسانه‌ای حزب دموکرات کردستان عراق را علیه این حزب متوقف کند. در پی عقب نشینی شماری از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و پیشروی نیروهای عراقی، رسانه‌های وابسته به بارزانی نیروهای اتحادیه میهنی کردستان را به خیانت متهم کرده‌اند. پیره تاکید کرد مردم نباید به اخبار و گزارش‌های شبکه های روداو و کردستان 24 توجه کنند، زیرا سیاست دروغ پراکنی و غیر اخلاقی رسانه‌ای بر این شبکه‌ها تسلط یافته است.

واکنش پلیس کرکوک به ورود نیروهای مسلح عراق

سخنگوی پلیس کرکوک اعلام کرده است که نیروهای عراقی بر اساس یک توافق قبلی به تعدادی از مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگ رسیده اند. افراسیاب کمال از استقرار نیروهای پلیس کرکوک در تمام مناطق این شهر خبر داده است.

جلسه مشترک کوسرت رسول علی و فرزند طالبانی

خبرها از کرکوک حکایت از آن دارد که کوسرت رسول علی جانشین دبیرکل فقید اتحادیه میهنی کردستان و قباد طالبانی معاون نخست وزیر حکومت اقلیم کردستان در کرکوک تشکیل جلسه داده‌اند تا تحولات کنونی این شهر را بررسی کنند. گفته می‌شود این جلسه پشت درهای بسته و با اتمام آن، جلسه فرماندهان عالی پیشمرگ اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک برگزار می‌شود.

پایگاه نظامی کیوان در کنترل نیروهای عراقی

به گفته فرمانده ستاد عملیات جنوب کرکوک، نیروهای عراقی پایگاه نظامی کیوان را کنترل کرده‌اند. وستا رسول به رادیو نوای اقلیم کردستان گفته است که نیروهای پیشمرگ از این پایگاه عقب نشینی کرده و به کنترل نیروهای نظامی عراق درآمده است.

تحویل پایگاه نظامی کیوان یکی از شروط حکومت مرکزی عراق در ارتباط با اقلیم کردستان بوده است.

نیروهای وابسته به بارزانی به محورهای جنگی اختصاصی اعزام شده‌اند

گفته می‌شود تبلیغات رسانه‌ای حزب دموکرات کردستان عراق مبنی بر اعزام نیروهای پیشمرگ به کرکوک بیشتر جنبه جنگ روانی داشته و احزاب کرد تنها به داوطلبین مردمی در جنگ کرکوک چشم دوخته‌اند. نیروهای وابسته به بارزانی بیشتر در پی حفاظت از چاه‌های نفتی پیشتر کنترل شده از سوی این حزب هستند. مناطق تلورد امروز با عقب نشینی نیروهای پیشمرگ توسط نیروهای عراقی کنترل شده است.

آراس شیخ جنگی:کرکوک با جنگ نفتی روبرو است

برادرزاده جلال طالبانی که در روزهای اخیر با ارسال نامه مجدد به مسعود بارزانی درخواست استعفای وی را مطرح کرده بود درباره تحولات فعلی کرکوک هم اعلام کرده است که آنچه که در این شهر روی می‌دهد جنگ نفتی است و متاسفانه توصیه‌های بی‌شمار ما در این زمینه موثر واقع نشده است.

مناطق کنترل شده توسط نیروهای عراقی به اذعان رسانه‌های کردی

بر اساس اعلام رسانه‌های اقلیم کردستان، نیروهای عراقی مناطق پل خالد، جاده ریاض مکتب خالد، دروازه مریم بگ، جاده رشاد مریم بگ، مناطق صنعتی و ترکلام، شهرک یایجی و کارگاه گاز شمال،مرکز پلیس، ایستگاه برق کرکوک و پالایشگاهی در نزدیکی کارگاه گاز را کنترل کرده‌اند. یکی از فرماندهان نیروی پیشمرگ اعلام کرده است که پیشروی نیروهای عراقی ادامه دارد.

عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان: جنگ، جنگ نفت به تاراج رفته کرکوک است

آلا طالبانی عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان و نماینده این حزب در پارلمان عراق اعلام کرده است که ما از نفت به تاراج رفته کرکوک دفاع نمی‌کنیم که هیچ سودی برای ساکنین کرکوک نداشته است. وی گفته است که ما به عنوان اتحادیه میهنی کردستان از نفت به تاراج رفته کرکوک دفاع نخواهد کرد زیرا وزارت نفت عراق جزئیات صادرات نفت کرکوک را در اختیار دارد. طالبانی گفته است آنچه که در حال حاضر در کرکوک روی می‌دهد نتیجه مستقیم برگزاری رفراندوم است.

خبرهای غیر رسمی از دستگیری استاندار برکنار شده کرکوک

سایت ملت پرس وابسته به اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرده است که یکی از مدیران سایت و روزنامه باس وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق از دستگیری جعفر شیخ مصطفی وزیر سابق پیشمرگ و فرمانده فعلی واحدهای 70 پیشمرگ اتحادیه میهنی و نجم الدین کریم استاندار برکنار شده کرکوک خبر داده است. همزمان شبکه روداو گزارش داده است که تلاش برای ربودن و ترور نجم الدین کریم در کرکوک ناکام مانده است.

بارزانی در کرکوک اتحادیه میهنی را هدف قرار داده است

رسانه‌های وابسته به اتحادیه میهنی گزارش داده‌اند با برنامه شخصی فرزند مسعود بارزانی حزب دموکرات کردستان در پی آن است با کشاندن دامنه جنگ به داخل شهر کرکوک، اتحادیه میهنی کردستان را هدف قرار دهند.

این رسانه ها با افشای جزئیاتی از این برنامه اعلام کرده‌اند که دستگاه اطلاعاتی حزب دموکرات کردستان عراق از نیروهای موسوم به واحدهای 80 و زیره وانی خواسته‌اند نیروهای عراقی را به داخل شهر کرکوک بکشانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید