هشدار آلمان درباره تقابل نظامی بر سر توافق هسته‌ای ایران

    کد خبر :123998

وزیر خارجه آلمان هشدار داده است که تهدیدات رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران می‌تواند موجب تحریک تقابل نظامی شود.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه در سخنانی هشدار داد که تهدیدات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته ای ایران می تواند منجر به تحریک تقابل نظامی شود. این اقدام می تواند موجب تشدید بحران کره شمالی شود.

وی در جمع خبرنگاران در آستانه نشست وزرای خارجه اروپا تاکید کرد: ما به عنوان کشورهای اروپایی، به شدت نگران آن هستیم که تصمیم رئیس جمهور آمریکا منجر به تقابل نظامی با ایران شود. من با سایر همکاران اروپایی ام درباره چگونگی حفظ توافق هسته ای ایران رایزنی خواهم کرد.

وزیر خارجه آلمان گفت: نگرانی من این است که اگر بخواهیم الان با کره شمالی مذاکره کنیم، پایان احتمالی توافق هسته ای با ایران، به اعتبار چنین پیمان هایی لطمه بزند.

مقام های ارشد دولت ترامپ روز یکشنبه تاکید کردند که آمریکا در شرایط کنونی در توافق هسته ای با ایران باقی خواهد ماند.

وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشستی که در لوگزامبورگ برگزار می‌شود، حمایت خود را از توافقی که تحریم‌ها علیه ایران را در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای این کشور کاهش داده‌، اعلام می کنند.

یک مقام ارشد اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفته انتظار می‌رود وزرای خارجه شرکت‌کننده در نشست لوگزامبورگ حمایت کامل خود را از ادامه این توافق هسته‌ای که حاصل 12 سال مذاکره با ایران توسط آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، آلمان و روسیه است، اعلام خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید