سرمایه‌گذاری اپراتور آفریقایی در شبکه پهنای باند ایرانی

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۵۴
    کد خبر :12398

گروه ام تی ان آفریقای جنوبی موافقت کرد در شرکت ایرانیان نت که یک شبکه پهنای باند خط ثابت است، بیش از ۲۹۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

ا به نقل از رویترز، این توافق منافع MTN در بازار مخابرات ایران را که به دنبال لغو تحریم‌های بین‌المللی به روی سرمایه‌گذاران خارجی گشوده شده است، گسترش می‌دهد.

توافق اخیر ، دومین توافق امسال MTN در ایران پس از سرمایه‌گذاری این شرکت در “گروه اینترنت ایران” است که صاحب برنامه تاکسی‌یاب آنلاین اسنپ است.

طبق اعلام MTN، این شرکت ۵۴۰ میلیون راند (۴۰ میلیون دلار) برای خرید ۴۹ درصد سهم در ایرانیان نت پرداخت خواهد کرد و ۳.۴ میلیارد راند دیگر در سهام و وام برای کمک به این شرکت ایرانی به منظور ساخت یک شبکه فیبر در پنج سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

شرکت MTN در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر این سرمایه‌گذاری کامل شود به منزله فرصتی برای بهره‌برداری از رشد قوی مستمر در بازار پهنای باند ایران است که در ابتدا به هشت شهر بزرگ متمرکز شده است.

گروه MTN پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی موفق شد یک میلیارد دلار درآمد و سود حاصل از آن از سهم ۴۹ درصدی خود در اپراتور تلفن همراه ایرانسل را از ایران خارج کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید