نجفی: 800 نفر مدیر در شهرداری داریم؛ فکر می‌کنید همه اینها طرفداران سیاسی قالیباف یا احمدی‌نژادند؟/ این نقل قول از من که دولت به شهرداری بدهکار نیست صحت ندارد

    کد خبر :123675

شهردار تهران در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه حاضر شد.

به گزارش بازتاب، محمدعلی نجفی در اولین نشست خبری خود به عنوان شهردار تهران با بیان اینکه امروز 50 روز از اولین فعالیت من به عنوان شهردار تهران می‌گذرد، با اصحاب رسانه به گفت و گو پرداخت.

مهمترین اظهارات نجفی در نشست خبری خود به شرح زیر است:

کاستن سفرهای کاری و گران کردن استفاده از خودروها دو سیاستی است که در مدیریت آتی به آن توجه خواهد شد و طرحی در این زمینه داریم و امیدواریم مجلس و دولت نیز حمایت کند تا الودگی هوا و ترافیک کاهش یابد.

بعضی از رسانه ها، یک اشاره کوتاه هم نکردند که یک کار ریشه ای برای مبارزه با فساد در شهرداری انجام شده است.

در مورد انتصابات، اصل مسئله که می گویند مدیران قالیبافی انتخاب شده اند اشتباه است.

تا کنون معاون انتخاب کرده ام و با یک نفر دیگر هم امروز و فردا انتخاب می شود. از این 7 نفر، 4 نفرشان به اصلاح طلبی معروفند 3 نفر هم معتدل متمایل به اصلاح طلبی هستند در سطوح دیگر هم به همین ترتیب نه به خاطر اینکه انتخاب من سیاسی است افرادی را انتخاب می کنم که برنامه های شهرداری و شورای شهر را قبول داشته باشند که طبیعتا یا اصلاح طلبند یا متمایل به اصلاح طلبی

انتخاب سیاسی نکرده ام اما معتقدم افراد انتخاب شده به اصلاح طلبی نزدیکند.

نجفی در پاسخ به سوال خبرنگار انتخاب در مورد انتصابات شهرداری و اینکه گفته می شود برخی از آنها مدیران قالیبافی هستند گفت: 800 نفر مدیر در شهرداری داریم. فکر می کنید همه این 800 نفر طرفداران سیاسی قالیباف یا احمدی نژادند؟ حتی قبل از انتخابات موارد متعددی ار مدیران شهرداری را می‌شناختم که به قالیباف رای نداده اند.

شهردار تهران ادامه داد: البته آقای قالیباف شهردار بودند و مدیرانی که با ایشان کار می کردند کم و بیش برنامه های ایشان را قبول داشتند. حتما خود شما هم مدیرانی را در شهرداری می شناسید که طرفدار سیاسی قالیباف نبوده اند البته نه در سطح معاونان شهردار.

او افزود: سیاست من این است که حتی الامکان از بدنه خود شهرداری مدیران را انتخاب کنم فقط در شرایطی که در شهرداری مدیری در آن سطح پیدا نکنم مانند معاونان شهرداری، از بیرون از شهرداری نیرو انتخاب خواهم کرد.

وی با بیان اینکه نقل قولی که از من شده که دولت به شهرداری بدهکار نیست صحت ندارد, گفت: باید میزان طلب و وصول دولت و شهرداری مشخص شود. در جلسه ای با اقای نوبخت مقرر شد ردیف های اعتباری سهم شهرداری از بودجه در سال 96 پرداخت شود به همین از محل پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی 80 میلیارد تومان درامد حاصل شده که سهم شهرداری 48 میلیارد است که هنوز پرداخت نشده است.

نجفی اضافه کرد: قبل از سال 96 شهرداری ادعای مطالباتی دارد و دولت بخشی از این ادعا را قبول ندارد. کمیته میان شهرداری و سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد تشکیل شده است. طلب شهرداری 10 هزار میلیارد تومان است البته طلب امسال با توجه به شرایط مالی دولت بعید است پرداخت شود .

منبع:انتخاب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید