فیلم جنجالی از حمله نماینده زن نیشابور به معاون استاندار

    کد خبر :123607

با پایه میکروفن و فریادزنان به سمت معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی حمله می‌کند و از او می‌خواهد جلسه را ترک کند.
به گزارش بازتاب اين نمايي از فيلم برخورد هاجر چناراني نماينده اصولگراي نيشابور با سيدجواد حسيني، معاون سياسي و امنيتي استاندار خراسان رضوي در اختتاميه همايش ملي «زن، خانواده و سلامت» در نيشابور است كه از ديروز در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود.

البته رفتار چناراني در اين همايش به همين صحنه ختم نمي‌شود. دو فيلم كه در مجموع ٥ دقيقه از برخورد‌ها و سخنان چناراني نسبت به معاون سياسي استاندار را نشان مي‌دهد، تا حد زيادي موضوع اعتراض و برخورد چناراني با معاون استاندار را براي بيننده نمايان مي‌كند. موضوع به اظهارنظر سهوي حسيني و به كار بردن عبارت «خراسان غربي» برمي‌گردد كه منجر به برانگيخته شدن احساسات منطقه‌اي ميان نيشابور و سبزوار شده است.

٥دقيقه توفاني

در فيلم اول چناراني در حالي كه روي سن و درست كنار تريبون جايي كه معاون استاندار ايستاده تا سخنانش را بيان كند مي‌ايستد و در حالي كه روي تريبون مي‌كوبد، فرياد مي‌زند: «هنوز يك ماه از سخنانش نگذشته كه الان تازه آمده و عذرخواهي مي‌كند. در حالي كه دو ماه فرصت داشت از مردم نيشابور معذرت‌خواهي كند.» در ادامه فيلم در حالي كه اطرافيان تلاش مي‌كردند او را آرام كنند چناراني انگشت اشاره‌اش را به نشانه تاكيد بالا و پايين مي‌برد و ادامه مي‌دهد: «قسم بخورد و بگويد غلط كردم تا پايان عمرم….» كه تلاش اطرافيان براي دور كردن او از سن حرف‌هايش را ناتمام مي‌گذارد.

در همان اثنا كه چناراني براي دقايقي از تريبون فاصله مي‌گيرد با توضيحات يكي از دست‌اندركاران همايش كه پشت تريبون قرار گرفته معلوم مي‌شود دو ماه قبل حسيني، معاون سياسي استاندار خراسان رضوي در جلسه افتتاح پارلمان زنان در فرمانداري مشهد در سخنانش از عبارت «استان خراسان غربي» استفاده كرده كه البته در همان جلسه هم عذرخواهي كرده است. گوينده اين توضيحات مي‌گويد درخواست عذرخواهي دوباره از حسيني غوغاسالاري است. اينكه فرماندار ما بومي نيست حرف درستي نيست مگر فرماندار غير بومي نمي‌تواند كار كند؟! ما بايد ملي فكر كنيم، كه اين سخنان گوينده با تشويق حاضران مواجه شد.

اين عبارات اما آتش نيمه‌خاموش نماينده نيشابور را دوباره برافروخت. چناراني دوباره فرياد زنان روي سن آمد و با دست به حسيني اشاره كرد كه بايد از جلسه بيرون برود. حسيني همچنان پشت تريبون ايستاده بود. وقتي اطرافيان او مانع نزديك‌تر شدن چناراني به معاون استاندار شدند چناراني يك‌باره پايه ميكروفن را بلند كرد و به طرف حسيني حركت كرد و فرياد زد: «پاشو برو بيرون.» كه حاضران حلقه دور چناراني را تنگ‌تر كردند تا پايه ميكروفن را از او بگيرند و او را به پايين سن ببرند. حسيني هم گفت: «با احترام به مردم نيشابور ديگر سخنانم را ادامه نمي‌دهم. از همه شما عذرخواهي مي‌كنم، شما بسيار براي من عزيز هستيد و همه توانم را براي شهر شما به كار مي‌برم و از نماينده محترمان تشكر مي‌كنم.» بك‌گراند اين سخنان اما فريادهاي بي‌وقفه چناراني بود.

اما در فيلم دوم هم چناراني در پايين سن در حالي كه فرياد مي‌زند با صدايي بريده بريده، مي‌گويد: «ايشان به نيشابور توهين كرده است. چرا ايشان را به برنامه دعوت كرده‌ايد. او بايد جلسه را ترك كند.» تعدادي از مهمانان و دست‌اندركاران برنامه با چهره‌هايي مبهوت و متعجب تلاش مي‌كنند او را آرام كنند. اما چناراني در حالي كه همچنان فرياد مي‌زند، مي‌گويد: «ايشان بايد از جلسه بيرون برود. من از اينجا تكان نمي‌خورم.» بعد خطاب به حسيني، معاون سياسي استاندار با همان لحن عصباني مي‌گويد: «آقاي حسيني پاشو برو بيرون.» بعد هم خطاب به حضار مي‌گويد: «اگر نيشابوري هستيد مديون هستيد تا وقتي حسيني اينجاست بنشينيد.» چناراني اما در ادامه اعتراضاتش فرياد مي‌زند: «اين (معاون سياسي استاندار) ‌سبزواري فكر مي‌كند. كسي كه سبزواري فكر مي‌كند لياقت استانداري و وزارت كشور را ندارد. به نيشابور خيانت نكنيد و همه بلند شويد و بيرون برويد. بعد هم خودش جلسه را ترك مي‌كند.» البته بي‌آنكه كسي بيرون برود، همايش هم به كار خودش ادامه مي‌دهد.

دغدغه‌هاي قومي چناراني

اما منظور هاجر چناراني از اينكه تفكر معاون سياسي استاندار سبزواري است چه بود؟ ماجرا به يك دعواي نه چندان كهنه ميان سبزوار و نيشابور بر مي‌گردد. حسيني، معاون استاندار خراسان اصالتا سبزواري است. او دو ماه پيش به صورت سهوي در حين سخنراني از عبارت خراسان غربي استفاده كرده بود. تشكيل خراسان غربي پروژه‌اي است كه سبزواري‌ها پيگير شكل‌گيري آن هستند و نيشابوري‌ها با آن مخالفند. بازتاب‌هاي انتشار فيلم اعتراضي چناراني در فضاي مجازي منجر به انتشار فيلم ديگري از جلسه دو ماه قبل معاون استاندار شد كه در آنجا حسيني عبارت «خراسان غربي» را به كار برده بود. در اين فيلم يكي از حاضرين خطاب به حسيني مي‌گويد: «آقاي حسيني اين جلسه كمي به كام ما نيشابوري‌ها تلخ شد. شما از خراسان غربي نام برديد. اين خراسان غربي جايگاه جديدي در تقسيمات كشوري است؟» كه حسيني به او پاسخ مي‌دهد: «اگر چنين چيزي گفتم اشتباه گفته‌ام. منظور من غرب استان خراسان بود. اگر گفته‌ام خراسان غربي اشتباه گفته‌ام.» توضيحاتي كه نماينده نيشابور را راضي نكرده تا دو ماه بعد اينچنين به آن واكنش نشان دهد.

ديروز در پايان همايش هم سعيد شيبانلو فرماندار نيشابور به اين حواشي واكنش نشان داد و گفت: «اين رفتار به هيچ‌وجه پسنديده نبود. در سابقه تاريخي و فرهنگي و جايگاه نيشابور چنين رفتارهايي وجود نداشته و قابل قبول نبوده است. چنين مهمان‌نوازي اصلا سابقه نداشته است. اگر حتي يك درصد پيش‌بيني مي‌كرديم چنين اتفاقي خواهد افتاد اصلا مهمان دعوت نمي‌كرديم. اما ما به عنوان انسان به حدي از حرمت و احترام قايل هستيم و به تبع انتظارمان اين بود كه رسم ادب و مهمان‌نوازي را با همان حداقل وجوه انساني و اخلاقي حفظ كنيم. اگر پيش‌بيني مي‌كردم اين وجوه تا اين اندازه مخدوش خواهد شد و تنزل خواهد كرد اصلا اين برنامه را برگزار نمي‌كردم و مهمان هم دعوت نمي‌كردم و اين اتفاق هم نمي‌افتاد. اميدوارم بعد از اين‌چنين رويدادي تكرار نشود.»

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید