نفت در بازار جهانی از صعودبازماند

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۳۲
    کد خبر :12348

نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کندی تقاضا و رشد بی‌وقفه تولید نفت خام آمریکا که تلاشهای اوپک برای حذف مازاد عرضه را تضعیف کرده است، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی از صعود بازماند.

نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، در ۴۹.۳۷ دلار در هر بشکه ایستاد که نزدیک به قیمت نهایی معاملات دوشنبه بود در حالیکه ابتدای معاملات تا ۴۹.۶۰ دلار صعود کرده بود.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ۴۶.۴۶ دلار در هر بشکه ایستاد در حالیکه ابتدای معاملات تا ۴۹.۶۰ دلار پیشروی کرده بود.

به گفته معامله‌گران، بازارهای نفت به دلیل استمرار افزایش تولید آمریکا به خصوص شرکت‌های حفاری نفت شیل و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی چین که تلاش‌های اوپک برای حمایت از قیمت‌ها را تضعیف کرده است، تحت فشار منفی قرار گرفته اند.

تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۹.۳ میلیون بشکه در روز رسید که نزدیک به سطح تولید روسیه و عربستان سعودی است. بسیاری از تحلیلگران اکنون انتظار دارند تولید نفت خام آمریکا در سال آینده به ۱۰ میلیون بشکه در روز بالغ شود.

بانک آمریکایی گولدمن ساش در گزارشی اعلام کرده است شرکت‌های حفاری شیل آمریکا به دلیل توانایی‌شان در افزایش سریع‌تر تولید نسبت به تولیدکنندگان معمولی، صنعت نفت را به طور اساسی تغییر داده اند. طبق گزارش این بانک، تولیدکنندگان آمریکایی از ۲۷ ماه مه سال ۲۰۱۶ به این طرف، تعداد ۳۸۷ حلقه دکل حفاری اضافه کرده اند که رشد حدود ۱۲۳ درصدی نشان می‌دهد.

بر پایه آمار گروه صنعتی بیکر هیوز، شرکت‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته برای شانزدهمین هفته متوالی به شمار دکل‌های حفاری افزودند و احیای فعالیت حفاری را به دوازدهمین ماه رساندند.

بانک امریکا مریل لینچ اعلام کرده است قیمت‌های پایین نفت به دلیل کندی رشد تقاضا است.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده اوپک است، روز دوشنبه اعلام کرد هر آنچه در توان دارد برای متعادل کردن بازار انجام خواهد داد. این تولیدکننده عضو اوپک در همین راستا از تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۱۷ و احتمالا فراتر از آن حمایت می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید