حبیبی: موضع آمریکا در برجام فرصتی برای ایران به منظور جهش‌های بزرگ است

    کد خبر :123266

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با قدردانی از رییس جمهوری در پاسخ به موقع به اظهارات اخیر ترامپ علیه ایران گفت: موضع آمریکا در برجام یک فرصت برای ایران به منظور جهش‌های بزرگ است.

به گزارش بازتاب از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار کرد: فرصت بزرگی که امروز فراهم آمده، وحدت ملی، ‌انسجام و همبستگی اسلامی است. هیچ ایرانی با شرف و با غیرتی در مورد ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و قلدری‌های ترامپ تردید نمی‌کند.
وی به اشتباهات راهبردی آمریکا در منطقه و نیز مواضع عهدشکنانه ترامپ در برجام اشاره کرد وافزود: ترامپ ملت ایران را یاغی و فرزندان سلحشور ملت را در سپاه تروریست نامید، این اهانت هیچگاه بی پاسخ نمی‌ماند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این که رییس‌جمهوری به نمایندگی از ملت به فاصله کوتاهی پاسخ دندان‌شکنی به رییس‌جمهوری آمریکا داد، موجب خوشبختی است. امروز درک مشترک درستی از توصیه و هشدارهای مشفقانه رهبر معظم انقلاب هنگام مذاکرات و پس از توافق به وجود آمده است، تردیدها برطرف شده و همه می‌دانند که آمریکا نه قابل اعتماد و نه قابل مذاکره است.
حبیبی با بیان این که پیش بینی‌های رهبر معظم انقلاب درست از آب درآمد و آمریکا دست چدنی خود را با مواضع گستاخانه ترامپ نشان داد، اظهار کرد: امروز دیگر اثری از دست و دستکش مخملی که آن را در گفت وگویی بفشاریم، وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: مواضع ترامپ در مورد سپاه پاسداران نوعی اعلام جنگ با ملت ایران است. ایران هیچ وقت از هماوردی خود با آمریکا هراسی نداشته است. آن روز که رزمندگان اسلام سینه به سینه تفنگداران آمریکایی در منطقه قرار گیرند، معلوم می‌شود چه کسی از این مواضع جنگ‌طلبانه ضرر خواهد کرد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ترامپ صراحتا از تروریست‌های داعش و غیرداعش حمایت می‌کند. مدافع رژیم‌های قرون وسطایی منطقه است و بیشرمانه نام خلیج فارس را با نامی جعلی به علامت نهایت خصومت‌ورزی با دولت و ملت ایران به زبان می‌آورد. او باید روزی جواب این همه دشمنی را بدهد.
حبیبی ادامه داد: رییس‌جمهوری آمریکا گله می‌کند که چرا ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند. لابد او انتظار دارد با این همه دشمنی این شعار مقدس از زبان ملت ایران محو شود؟
وی همچنین گفت: نقض برجام فرصتی است تا علاوه بر تحکیم همبستگی ملی، روابط خود را با دنیا تقویت و بازسازی کنیم، امروز رییس‌جمهوری آمریکا دیگر از صف‌آرایی جامعه جهانی در برابر ایران سخن نمی‌گوید.
وی به خروج آمریکا از پیمان‌های بین‌المللی همچون خروج از یونسکو اشاره کرد و ادامه داد: این کارها نشان می‌دهد آنها از توهم حمایت جامعه جهانی از سیاست‌های تجاوزکارانه خود نا امید شده‌اند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا با بدعهدی نه تنها راه هرگونه توافق را سد کرده بلکه اصلا در واقع اصل گفت وگو را بلاموضوع کرده است.
حبیبی همچنین به بند 37 برجام اشاره کرد و گفت: بند 37 برجام تکلیف ایران در صورت نقض عهد هریک از طرفین را معلوم کرده است؛ دولت باید این بند را عملیاتی کند.
وی بازی کنگره و کاخ سفید و همچنین مواضع اتحادیه اروپا در مورد برجام را یک شوی تبلیغاتی تلقی کرد و یادآور شد: باید اظهارات هم‌پیمانان آمریکا را هم هوشمندانه رصد کرد. هیچ کدام از آنها با توسعه و تقویت اقتدار مشروع ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران سر سازگاری ندارند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها برجام را پیچیده نشان می‌دهند و برخورد معماگونه با آن دارند در صورتی که تعهدات دو طرف به صورت شفاف در آن مشخص است. آمریکا با انجام ندادن تعهدات خود عملاً از برجام بیرون آمده است اما اصرار دارد ایران نه تنها به تعهدات خود همچنان عمل کند بلکه هم امتیاز بدهد و هم تعهدات بیشتری بپذیرد.
وی به یوم‌الله 13 آبان نیز اشاره و تصریح کرد: بزودی روز مبارزه با استکبار جهانی فرا می‌رسد و ملت ایران حرف قاطع خود و فریاد بلند خود را در این روز اعلام خواهد کرد. کاخ سفید جز مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی صدایی از ایران نخواهد شنید!.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین بر ضرورت عقب‌نشینی نکردن در برابر دشمن تاکید کرد و ادامه داد: آژانس هشت بار است که تعهد ایران در برجام را اعلام کرده است. ما در موضع طلب‌کاری هستیم اما طرف مقابل، نه تنها خود را در جایگاه بدهکار نمی‌بیند بلکه مدام در برجام طلب‌کاری می‌کند!
حبیبی با بیان این که امروز باید دستور کار اصلی ما اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد، رانت و اهتمام به تولید داخل باشد، گفت: اگر می‌خواهیم اجازه سرمایه گذاری خارجی بدهیم باید تمامی ابعاد و جوانب منافع ملی را در نظر بگیریم.
وی افزود: این که حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را موکول به سرمایه‌گذاری خارجی‌ها کنیم و از تقویت بنیه ظرفیت‌های فراوان داخلی کشور غافل شویم، قطعا دچار یک اشتباه استراتژیک شده‌ایم.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از سیاست جدید خود در قبال جمهوی اسلامی ایران رونمایی کرد.
تحلیل محتوای اظهارات ترامپ حاکی از این است که لفاظی ها و اظهارات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران وی قادر نیست خللی در توافق هسته ای بردارد کما این که در نهایت وی بررسی درخصوص توافق هسته ای را به کنگره احاله کرد تا ظرف بازه زمانی 60 روز درباره آن تصمیم گیری کنند. این در حالی است که حتی جمهوری خواهان حاکم بر کنگره توافق هسته ای را توافقی کارآمد تلقی می کنند و بر این باورند کنار کشیدن از این توافق زمینه ساز انزوای جهانی آمریکا خواهد بود.
عمده اظهارات شب گذشته ترامپ متوجه روح برجام و سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است که به اذعان شرکای برجام و جامعه جهانی جزو برجام و تعهدات جمهوری اسلامی ایران نبوده است. اظهارات ترامپ در قبال برجام و توافق هسته ای با واکنش های منفی گسترده در داخل جامعه سیاسی آمریکا و جامعه جهانی مواجه شده است.کما اینکه سران شرکای برجام نسبت به اظهارات وی واکنش نشان دادند.
رییس جمهوری همچنین با تبیین مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی در قبال توافق هسته ای رفتارها و سیاست های آمریکا در چهار دهه گذشته در قبال جمهوری اسلامی را متذکر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید