علی‌اصغر پورمحمدی: «سرزمین مادری» مشکل ممیزی ندارد

    کد خبر :123224

شاید این حجم از پیگیری در مورد کمتر سریالی در رسانه ملی اتفاق افتاده باشد؛ سریالی که چرایی عدم پخشش حاشیه و بحث زیادی به دنبال داشته است.

برای سریالی مثل «سرزمین کهن» یا نام فعلی «سرزمین مادری» این اتفاق خیلی دور از ذهن نیست که تعویق پخشش علامت سؤال‌های متعددی به‌همراه داشته باشد. طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده و اعلام دست‌اندرکاران سریال، «سرزمین مادری» قرار بود جمعه، ١٤ مهر، از شبکه سه سیما روی آنتن برود، اما پخش‌نشدن این مجموعه در زمان تعیین‌شده، باز هم این حاشیه را پررنگ‌تر کرد که یقینا این‌بار نیز تیغ ممیزی گریبان‌گیر این مجموعه شده و قطعا مشکلی پیش آمده که هنوز اطلاع‌رسانی نشده است، اما پیگیری‌ها از کمال تبریزی و دست‌اندرکاران این مجموعه حکایت از چیزی دیگر داشت و آن مشکلات فنی به‌وجودآمده برای این سریال و تعویق در پخش آن بود.
کمال تبریزی در گفت‌وگو با ایسنا علت پخش‌نشدن سریال «سرزمین مادری» را «مشکلات فنی و آماده‌نشدن تیتراژ» اعلام کرد. تبریزی همچنین درباره زمان پخش سریال «سرزمین مادری» گفت: احتمالا این سریال جمعه آینده (۲۱ مهر) پخش می‌شود. ٢١ مهر آمد و این سریال پخش نشد و بار دیگر حواشی قوت گرفت.
بااین‌حال علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه، در گفت‌وگو با «شرق» باز هم بر مشکلات فنی سریال تأکید کرد و گفت: «سریال «سرزمین مادری» همچنان با مشکلات فنی مواجه است که قطعا تا هفت، هشت روز دیگر برطرف خواهد شد و قطعا این هفته یا هفته آینده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد و جز این موضوع مشکل دیگری برای پخش این مجموعه وجود ندارد».
او در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز هم مشکلاتی از جمله ممیزی در مورد این سریال وجود دارد یا خیر؟ افزود: «این سریال برای پخش با هیچ مشکل ممیزی‌اي روبه‌رو نیست و نظارت روی مجموعه پیش از این در زمان تولید انجام شده است و دلیل عدم پخش مجموعه مشکل ممیزی یا سانسور نیست».
«سرزمین کهن» به بررسی وقایع سیاسی، تاریخی و اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ خورشیدی تا انقلاب ۱۳۵۷، در بستر زندگی یک پسر نوجوان می‌پردازد. این سریال، سوم بهمن ۱۳۹۲ روی آنتن رفت، اما پس از پخش چهار قسمت، با موجی از اعتراض‌ها مواجه شد که در نهایت صداوسیما را به توقف پخش مجاب کرد. قرار بود این سریال پس از اصلاحات انجام‌شده، از ۱۴ مهر از شبکه سه سیما با نام جدید «سرزمین مادری» پخش شود که تا امروز پخش آن به تعویق افتاده است. از جمله بازیگران این مجموعه می‌توان به نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی‌خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده، جواد عزتی، رسول نقوی، شیوا بلوچی، متین حیدرنیا، امین رحیمی، درشن سینک، بهرام کمیجانی، فریبرز گرم‌رودی و… اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید