زورگیری‌های خشن ٢ جوان ١٨ساله در شهرری

    کد خبر :123179

دو زورگیر خشن شهرری با تلاش پلیس هنگام زورگیری از یک شهروند دستگیر شدند.

به گزارش شرق، دوازدهم مهر دو نوجوان ١٦ساله با مراجعه به واحد گشت کلانتری ١٣١ شهرری به مأموران اعلام کردند که به وسيله دو جوان و به صورت پیاده، مورد زورگیری و ضرب‌وشتم قرار گرفتند.

با اظهارات دو نوجوان مبنی ‌بر سرقت وجوه نقد و گوشی‌های همراهشان از سوی دو جوان به صورت پیاده، مشخصات ظاهری سارقان از مال‌باختگان اخذ شد و در اختیار سایر واحد‌های گشت کلانتری ١٣١ قرار گرفت. با اجرای طرح مهار، سرانجام مأموران در محدوده شهرک گل‌ها موفق به شناسایی دو جوانی شدند که در حال زورگیری یک گوشی همراه از یک جوان رهگذر بودند. در بازرسی اولیه از این دو نفر تعداد پنج دستگاه تلفن همراه نیز کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای شهرری، پرونده در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دو نفر از مال‌باختگان پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهارات خود عنوان کردند: این دو سارق با گذاشتن چاقو زیر گلویمان اقدام به سرقت وجه نقد و گوشی همراهمان کردند؛ یکی دیگر از مال‌باختگان نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با دوستم در حال بازگشت از مدرسه بودیم که دو پسر جوان درحالی‌که روی صورت یکی از آنها آثار جراحت شدید مشهود بود، دست من را گرفتند و یک لگد به من زدند. آنها در ادامه اقدام به سرقت گوشی همراهم کرده و با چاقو ضربه‌ای به دستم زدند که باعث جراحت آن شد. مال‌باخته‌ای دیگر نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: متهمان با چاقو و شیشه به طرفم حمله کردند؛ یکی از آنها قصد خالی‌کردن جیب من را داشت که ناگهان گشت پليس رسید و آنها را بازداشت کرد.

متهمان به‌ نام‌های شایان و امیرمحمد ١٨ساله در شرایطی منکر هرگونه زورگیری و سرقت شده بودند که تمامی مال‌باختگان این دو نفر را شناسایی كردند. در تحقیقات میدانی از محل سکونت متهمان نیز مشخص شد که هر دو نفر آنها دارای سوء شهرت و سابقه شرارت در محل سکونتشان هستند؛ همچنین در بررسی سوابق این دو متهم، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که «شایان» به اتهام سرقت مقرون به آزار با سلاح سرد، دارای یک حبس تعلیقی از شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دوم دادگاه شهرستان شهرری است اما با وجود اين اقدام به زورگیری از مال‌باختگان کرده و دقیقا دوره یک‌ساله این حکم در روز دستگیری‌اش به پایان می‌رسیده که دستگیر شده است. سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از مال‌باختگان به ویژه در محدوده شهرری که به این شیوه و شگرد، از سوي دو سارق زورگیر جوان ١٨ساله مورد زورگیری و تهدید با سلاح سرد قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید