بسیج تمام کابینه یازدهم برای پوشش ضعف ها و ناکارآمدی های دولت

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۱۴
    کد خبر :12307

درحالی حسن روحانی این روزها تمام وقت خود را به رقابت و تبلیغات انتخاباتی می گذراند که علاوه بر معاون اول “پوششی”، تمام کابینه یازدهم را برای پوشش ضعف ها و ناکارآمدی های خود بسیج کرده است.

داغ شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم موجب شده تا تحرک کابینه یازدهم نیز به طور محسوسی زیاد شود. از مهمترین نشانه های این تحرک می توان به اطلاعیه‌ها، تأکذیبیه ها، مصاحبه ها، نشست های خبری و حضور در همایش های تبلیغاتی اشاره کرد.

حسن روحانی و اسحاق جهانگیری مدتی است درگیر و دار انتخابات 96 هستند و حضور در برنامه ها و همایش های تبلیغاتی در آستانه انتخابات عملاً آنها را از انجام کارهای اجرایی کشور باز داشته است.

در این حالت مردم حداقل امید دارند که اگر رئیس جمهور و معاون اول دولت سرشان شلوغ هست، امور اجرایی کشور حتماً در اختیار کابینه روحانی است. ولی هر چه روزشمار تاریخ به انتخابات 96 نزدیک می شود روی دیگر سکه نمایان شده و مشخص می شود که از قضا تمام اعضای کابینه هم در تلاش هستند تا ضعف های رئیس خود را در کوران رقابت های ریاست جمهوری پوشش دهند.

البته این درحالی است که با تصمیم جبهه اصلاحات و البته موافقت حسن روحانی، بنا شد اسحاق جهانگیری بعنوان نامزد پوششی به میدان رقابت های انتخاباتی بیاید تا در مواقع نیاز و جایی که کار حسن روحانی به سختی خود، به کمک وی بیاید.

اما بسیج همگانی که در دولت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفته نشان میدهد نه تنها اسحاق جهانگیری بلکه تمام کابینه بعنوان “پوششی” حسن روحانی وارد میدان رقابت های انتخاباتی شده اند.

اگر فقط بخواهیم یک نمونه کوتاه از پوششی شدن کابینه برای روحانی مثال بزنیم، همین بس که اشاره ای داشته باشیم به پایگاه اطلاع رسانی دولت و خبرهای منتشره در آن همزمان با مناظره دوم ریاست جمهوری! همانطور که تسنیم در خبرهای قبلی اعلام کرده بود پایگاه اطلاع رسانی دولت که از پول بیت المال ارتزاق می کند همزمان با مناظره ها وگرم شدن فضای انتخابات پیامک های تبلیغاتی فراوانی به نقل از اکثر وزرای کابینه یازدهم برای تخریب رقبای حسن روحانی ارسال و اخبار را هم لحظه ای در سایت خود آپلود می کرد.

علاوه بر این باید به برگزاری نشست های خبری مردانی از کابینه یازدهم اشاره کرد که طی 4 سال گذشته حتی یک بار هم حاضر به حضور رسمی در جمع خبرنگاران نشده بودند! نمونه جدید این موضوع نشست خبری ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی است که تا دقایقی دیگر در میرداماد برگزار خواهد شد.

البته این فقط رئیس کل بانک مرکزی نیست که نشست خبری برگزار کرده آنهم بعد از 4 سال و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، بلکه سایر وزرای کابینه از جمله وزیر کار هم روز قبل نشستی با خبرنگاران داشت.

یکی از مصداق های دیگر پوششی شدن کابینه را می توان، حضور وزرای روحانی در برنامه های تلویزیونی دانست که این ایام به بهانه های مختلف برگزار می شود تا تریبون در اختیار مردان کابینه روحانی قرار بگیرد برای اعلام کارنامه 4 ساله شان.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید