راه‌اندازی رشته موسیقی و کامپیوتر برای نابینایان

    کد خبر :123025

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان نابینا در دوره متوسطه دوم جذب رشته علوم انسانی می‌شوند گفت: در حال رایزنی و برنامه‌ریزی هستیم تا رشته «موسیقی» را برای دانش‌آموزان نابینا راه‌اندازی کنیم و در هر مرکز استان در یک هنرستان این امکان را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان نابینای مستعد وارد این رشته شوند.

دکتر مجید قدمی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک روز جهانی نابینایان اظهار کرد: معمولا یک دهم درصد دانش آموزان با آسیب دیدگی بینایی روبرو هستند.

وی افزود: بر این اساس در حال حاضر بیش از 3000 نفر از دانش آموزان دارای این شرایط هستند و در مدارس ما تحصیل می کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش این است که دانش آموز نابینا در کنار دانش‌آموزان عادی ادامه تحصیل دهند عنوان کرد: این دانش‌آموزان در طرح آموزش تلفیقی فراگیر در کنار دانش‌آموزان عادی قرار می‌گیرند و اتفاقا موفق هم هستند.

قدمی ادامه داد: امسال بیش از 350 نفر از دانش آموزان نابینا و ناشنوا در کنکور سراسری پذیرفته شدند.

وی درباره نظام آموزشی نابینایان و وضعیت توزیع کتب درسی آنها گفت: نظام آموزشی نابینایان همان نظام آموزشی عادی است و کتب درسی‌شان به بریل تبدیل می‌شود. امسال در سازمان آموزش و پرورش استثنایی با برنامه‌ریزی انجام شده همه کتاب‌های دانش‌آموزان قبل از شروع سال تحصیلی آماده شد و در اختیارشان قرار گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تنها کتب جدیدالتالیف چون با تاخیر از سازمان پژوهش به دستمان رسید، هنوز آماده نشده‌اند اما تا 10 روز آینده به دست دانش آموزان می‌رسد.

قدمی با بیان اینکه دانش آموزان نابینا در دوره متوسطه دوم جذب رشته علوم انسانی می‌شوند گفت: در حال رایزنی و برنامه‌ریزی هستیم تا رشته موسیقی را برای دانش آموزان نابینا راه‌اندازی کنیم و در هر مرکز استان در یک هنرستان این امکان را فراهم کنیم تا دانش آموزان نابینای مستعد وارد این رشته شوند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی برای راه‌اندازی رشته کامپیوتر هم در حال انجام است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بزرگترین معضل نابینایان را اشتغال دانست و گفت: بزرگترین مشکل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشتغال است و در زمینه اشتغال آنها در جامعه برنامه‌ریزی دقیقی صورت نگرفته و باید زمینه جذب نابینایان در همه ارگان‌ها فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید