زور شورای شهر به معاونان نجفی نرسید، رفتند سراغ کارمندان شهرداری

    کد خبر :122954

مجید فراهانی، فعال اصلاح‌طلب و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر پنجم تهران به تازگی درباره مشکلات شهردار جدید تهران برای پرداخت حقوق کارمندان شهرداری گفته است:‌ شهرداری تهران هر ماه نزدیک به ۵۵۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق پرداخت می‌کند و این عدد بار بسیار سنگینی را به لحاظ هزینه‌های جاری بر دوش تهران گذاشته است. فکر و ذکر، شهردار تهران، معاون مالی و اقتصادی و مدیران ارشد شهرداری همواره از اول ماه این است که چگونه حقوق این جمعیت عظیم را پرداخت کنند!

به گزارش ایلنا، او می‌افزاید: در حال حاضر بخش عمده‌ای از نیروهای شهرداری بخصوص مدیران از نیروهای بازنشسته هستند. بخشی از نیروها نیز از بخش‌های دولتی دیگر در شهرداری به خدمت گرفته شده‌اند، این افراد باید به محل کار خود برگردند و دیگر نباید از نیروهای بازنشسته استفاده شود.

*این اظهارات بهانه‌جویانه در حالی است که شهرداری تهران 12 سال به همین منوال اداره شده، مشکل حادّی نداشته و البته توانسته است تهران را به یکی از پیشرفته‌ترین کلانشهرهای جهان تبدیل کند و رکوردهای مختلفی را بر جا بگذارد…

فی‌الواقع اگر آقایان اصلاح‌طلب برای پرداخت حقوق حجم عظیم کارمندان شهرداری تهران دچار مشکل یا کم‌توانی هستند؛ نمی‌بایست خود را مهیّای ورود به این عرصه خطیر و انتخابات شورای شهر می‌کردند تا مجبور شوند هم‌اکنون در یک ناتوانی جمعی، شروع به بهانه‌تراشی به جای خدمت به مردم کنند و یا مثلاً مثل عباس عبدی قلم‌فروشی کنند و از این بگویند که کم‌توانی شهردار اصلاح‌طلب تهران برای پرداخت حقوق تقصیر قالیباف است!

در اشاره به صحبت‌های فراهانی لازم به توضیح است که محمدعلی نجفی، شهردار اصلاح‌طلب تهران، چندی قبل و در انتصاب حلقه اول مدیران خود تعدادی مدیر بازنشسته، مدیر دولتی و حتی تعدادی از مدیران قالیباف را منصوب کرد که این اقدام صرفا مورد گلایه‌های لفظی برخی اعضای شورای شهر قرار گرفت نه هیچ چیز دیگر.

اما اکنون که این اعضا دریافته‌اند نبایستی در مقابل شهردار تهران دست به اقدام و اعتراض بزنند، گویا تصمیم گرفته‌اند زهر چشم خود را از کارمندان شهرداری بگیرند و در قبال بازنشستگان منصوب شده از سوی نجفی نیز خود را به تجاهل بزنند!

انتصاب مدیران بازنشسته در شهرداری تهران در سایه سکوت و بی‌عملی اعضای شورای شهر، چنان رسوایی بزرگی به بار آورد که حتی چهره‌های اصلاح‌طلب نیز نتوانستند در این باره سکوت کنند.

ابراهیم اصغرزاده در همین باره گفته بود: «دیدید که بعد از همین انتخابات اخیر که دولت دوازدهم شکل گرفت و شهرداری تهران به دست اصلاح‌طلبان افتاد ما هنوز با یک گردش نخبگان معیوب و یک نوع پیرسالاری مواجه هستیم که همه موجب تقویت پدیده‌های خاصی مانند آقازادگی می‌شوند.»

گفتنیست، فراهانی چندی قبل طی مقاله‌ای در روزنامه اعتماد خواستار تبیین استراتژی برای نقد قالیباف شده و از این گفته بود که تهران دچار «بحران فروخفته» است!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید