عرضه 4 محصول جدید سایپا تا پایان سال 96

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۰۳
    کد خبر :12292

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت از طراحی و آماده سازی خط تولید پلتفرم ملی SP100 در گروه خودروسازی سایپا خبر داد و گفت: تا پایان امسال 4 مدل خودرو روی پلتفرم ملی سایپا تولید و به بازار عرضه می شود.

سعید مدنی مهم ترین اقدام خودروسازان در سال 96 را تلاش در جهت توسعه محصول و عرضه محصولات جدید اعلام کرد و افزود: توسعه محصول باید در دستور کار خودروسازان قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت صنعت خودرو در سال جاری گفت: با توجه به وعده دولت برای تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال 96، بدون شک در سال جاری به لحاظ تیراژ تولید، شرایط خوبی را در صنعت خودرو شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: قطعاً در سال جاری، محصولات جدیدی در قالب همکاری های اخیر خودرویی وارد بازار خودروی کشور خواهد شد. بر این اساس بخشی از محصولات مشترک ایران خودرو و پژو و همچنین محصولاتی بر مبنای طراحی پلتفرم ملی سایپا تا پایان امسال وارد بازار می شوند.

وی تأکید کرد: بدون شک امسال نسبت به سال های گذشته ضمن رشد تیراژ، شاهد تنوع بهتری در محصولات جدید خودرویی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که جریان تولید با مشکل و موانع خاصی مواجه نشود قطعاً برنامه تولید سال 96 محقق خواهد شد.

وی در ادامه با توجه به طرح برخی مباحث در خصوص تأثیر حادثه  اخیر در یکی از شرکت های بزرگ تأمین کننده خودروسازان بر جریان تولید شرکت ها گفت: در جلساتی که وزیر صنعت و معدن با مدیران شرکت های خودروساز و قطعه ساز داشتند، تدابیری اندیشیده شده تا به واسطه وقفه ای که احتمالا در تأمین برخی از قطعات ظرف یکی دو هفته ای ایجاد خواهد شد، این مسئله در دراز مدت روی تولید خودروسازان تأثیری نگذارد هرچند پیش بینی می شود تا بازگشت به شرایط عادی، چند روزی شاهد نوساناتی در تولید شرکت ها باشیم.

مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به لزوم ارتقای کیفی خودروها اظهار داشت: در راستای دستیابی به رشد کیفی خودروها قطعا امروز تولید محصولات بسیار قدیمی دیگر توجیه سرمایه گذاری ندارد ضمن اینکه مردم نیز حاضر به خرید خودروهایی قدیمی نیستند. از این رو باید توسعه محصول در صنعت خودروی ایران اتفاق بیفتد.

مدنی گفت: باید تولید خودروهای قدیمی متوقف شده و خودروهایی جدید به گردونه تولید وارد شوند. بدون شک با ورود این خودروها به جریان تولید، از حساسیت مشتریان داخلی نیز کاسته خواهد شد.

وی افزود: امروز با توجه به مدل و قالب های قدیمی برخی از خودروها هر گونه سرمایه گذاری برای ارتقای کیفی این خودروها، عملا اقتصادی نخواهد بود. از این رو باید به تدریج خودروهای قدیمی به خصوص نسل پژو و پراید از رده خارج شوند.

وی اظهار داشت: امروز در داخل کشور می توان خودروهایی در رنج قیمت 30 تا 40 میلیون را با همکاری شرکای خارجی و روی پلتفرم های داخلی تولید کرد که دارای کلیه آپشن ها باشد مانند خودروی صددرصد داخلی کوئیک که در شرکت سایپا رونمایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید