هشدار در مورد کلاهبرداری در پرواز های اربعین

    کد خبر :122650

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: زائران مراسم اربعین حسینی برای خرید بلیت به دفاتر هواپیمایی مراجعه کنند و از خرید بلیط از سایت ها خودداری کنند.

سرگرد مهدی شکیب با اشاره به اینکه اصالت سایت‌های فروش بلیت اینترنتی بسیار مهم است، اظهار کرد: برپایی سایت‌های جعلی و تقلبی یکی از مهم‌ترین شگرد‌های مجرمانه‌ای است که در ایام اربعین و سایر مناسبت‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایین کاربران در این ایام باعث به دام افتادن کاربران در هنگام خرید در سایت‌های جعلی و فیشینگ می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید کم‌دقتی و سهل‌انگاری هموطنان اقدام به راه‌اندازی سایت‌هایی جعلی موسوم به سایت‌های فیشینگ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند و در نهایت از حساب‌های بانکی کاربران برداشت غیرمجاز انجام می‌دهند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: زائران اباعبدالله الحسین (ع) هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات امنیتی را رعایت کرده و حتی‌الامکان از مکان‌های عمومی مانند کافی نت ها برای ثبت‌نام و پرداخت اینترنتی هزینه‌ها استفاده نکنند.

سرگرد شکیب با بیان اینکه برخی تبلیغات که در فضای مجازی با عناوین سفر سریع، بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می‌شود، به‌منظور کلاههبرداری از افراد است، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این‌گونه تبلیغات در فضای مجازی را نخورند و از ثبت نام در این سایت‌ها خودداری کنند.

وی افزود: مجرمان با طراحی سایت‌هایی شبیه به سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی دارند اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌بانکی افراد می‌کنند؛ بنابراین کاربران در هنگام خرید به سایت اصلی وارد شوند و برای این کار به‌جای جستجو در موتور‌های جستجو مثل گوگل یا یاهو و… بهتر است خود اسم سایت را در نوار آدرس صفحه اینترنتی وارد کرده و از سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند خرید کنند.

به گفته شکیب سازمان هواپیمایی هرگونه فروش بلیت الکترونیکی و اینترنتی به مقصد نجف برای ایام اربعین را ممنوع اعلام کرده است و ارائه و فروش بلیت در مسیر مذکور، در روز‌های 13 تا 22 آبان ماه سال جاری صرفا توسط شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش این شرکت‌ها انجام شود.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به منظور آگاهی بیشتر زائران اربعین و پیشگیری از وقوع جرائم سایبری و ایجاد مشکل برای هموطنان، توصیه کرد: از اتصال به دستگاه‌های وای فای ناشناس در طول سفر خودداری نموده و در پایان استفاده از اینترنت به غیرفعال کردن وای فای تلفن همراه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از ذخیره اطلاعات مهم بانکی بر روی حافظه‌های تجهیزات هوشمند که در طول مسیر همراهتان است بپرهیزید و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید