رنجرور ۲۰۱۸، رونمائی شد

    کد خبر :122646

جدیدترین نسخه‌ي رنجرور به عنوان شاسی بلند شرکت لندرور با تغییراتی نسبتا اندک تا پیش از پایان سال جاری میلادی وارد بازارهای جهانی خواهد شد. دراین مقاله نگاهی اجمالی به این خودرو و نسخه هیبریدی آن خواهیم داشت.

رنجرور مجهزترین و لوکس‌ترین شاسی بلند لندرور در مدل ۲۰۱۸ شاهد تغییراتی اندک از جمله در بخش تکنولوژی‌های به کار رفته و قدرت پیشرانه است و بدین‌تریتب جدیدترین مدل شاسی بلند لوکس لندرور دارای پیشرانه‌ی ۵ لیتری ۸ سیلندر قدرتمند و با توان خروجی ۵۵۷ اسب بخار است. در شرایط عادی این خبر باید تیتر اول خبرگزاری‌های حوزه خودرو باشد اما خبر تولید نسخه‌ی هیبریدی و پلاگین همین رنجرور با نام P400e طی روزهای گذشته تمام نگاه‌ها را به سمت خود کشانده است. در ادامه با این خودرو و هر دو نسخه‌ی آن بیشتر می‌شویم.

گری مک‌گاورن، مدیر ارشد بخش طراحی شرکت لندروو معتقد است خریداران محصولات این شرکت از آن‌ها توقع تغییرات اساسی در مدل‌های جدید خودروها دارند. در همین راستا مهندسان لندرور تغییرات اساسی را در شاسی بلند این شرکت اعمال کرده‌اند. آن‌ها با استفاده از جلو پنجره مشبک باز طراحی شده، چراغ‌های LED جدید و بادشکن اسپرت عقب خودرو تا حدودی این تغییرات را لحاظ کرده‌اند. گلگیر عقب خودرو دچار اصلاحاتی شده و با اگزوزهای جدید همخوانی بیشتری دارد. این خودرو در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود. در نمای کناری نیز، شاهد و قسمتی متفاوت بر روی بدنه و در کنار درهای جلویی هستیم که با کشیده شدن بخشی از خطوط آن، زیبایی خاصی به این شاسی‌بلند قدرتمند داده است.

در بخش داخلی اما تغییرات بیشتر به چشم می‌آيد. صندلی‌های جدید قسمت جلو که پهن‌تر، عمیق‌تر و با قابلیت تنظیم در ۲۴ جهت هستند از جمله مهمترین این تغییرات است. لندرور اعلام کرده است که طراحی صندلی‌های جدید علاوه بر راحتی بیشتر، فضای بیشتری برای سرنشینان جلو و عقب خودرو فراهم می‌کند. دکمه تنظیم وضعیت صندلی بر روی درها قرار گرفته است و سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و حتی ماساژ بسیار با کیفیت و قدرتمندی در این صندلی‌های تعبیه شده که توسط نرم‌افزار اختصاصی لندرور برای تلفن‌های همراه هوشمند قابل کنترل و برنامه‌ریزی هستند.

در قسمت وسط خودرو و بر روی داشبورد صفحه نمایش بزرگ و ۱۲ اینچی لمسی قرار گرفته که اطلاعات مختلفی از شرایط خودرو در آن قابل مشاهده است. همچنین تکنولوژی نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو یا Head-Up نیز از طریق این صفحه نمایش قابل فعال سازی است. به واسطه طراحی‌ها و استفاده از مواد بسیار با کیفیت، توجه ویژه‌ای به سرنشینان این خودرو شده است. تنها کافی است بدانید برای آنکه مسافران ارتباط خود را با دنیای بیرون در زمان رانندگی از دست ندهند بیش از ۱۲ درگاه اتصال وسایل الکترونیکی در قالب درگاه‌های USB، HDMI و پریز برق ۱۲ ولت در این خودرو تعبیه شده است. همچنین هات اسپات 4G نیز در این خودرو وجود داشته که به طور همزمان اتصال ۸ دستگاه الکترونیکی به آن میسر خواهد بود.

تمام این امکانات مجزا از سیستم کنترل لمسی دوگانه لندرور است که در قالب ۲ صفحه نمایش ۱۰ اینچی لمسی برای راننده و سرنشین جلو در حال نمایش است را به صفحه دیگری منتقل کنند.

خودروی رنجرور P400e نسخه‌ی پلاگین هیبرید یک خودروی چهار چرخ متحرک خواهد بود و مجهز به دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی است. پیشرانه‌ی بنزینی دارای حجم ۲ لیتر و ۴ سیلندر با توان خروجی ۲۹۶ اسب بخار و پیشرانه‌ی الکتریکی دارای توان خروجی ۱۱۴ اسب بخار است. ترکیب این دو پیشرانه به طور متوسط توان خروجی معادل ۳۹۸ اسب بخار را نتیجه خواهد داد؛ توانی که به گفته لندرور برای رساندن یک شاسی بلند بزرگ هیبریدی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۶.۴ ثانیه کافی است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است. در حالت استفاده اقتصادی از این شاسی‌بلند قدرتمند و استفاده از پیشرانه‌ی برقی، حداکثر سرعت آن به ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

این نسخه جدید از شاسی‌بلند لندرور با مدل ۲۰۱۸ در نسخه‌ی بنزینی خود دارای قیمت ۸۷ هزار و ۳۵۰ دلار است که تا پیش از پایان سال جاری میلادی فروش آن آغاز خواهد شد. افرادی که مدل هیبریدی این شاسی بلند را برای خرید در نظر دارند باید کمی بیشتر منتظر بمانند؛ هرچند که لندرور هنوز زمان و قیمت نهایی برای فروش مدل هیبریدی این شاسی بلند یا همان P400e مشخص نکرده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید