سفیر جدید نروژ در تهران خبر داد

تصویب ضمانت یک میلیارد یورویی نروژ برای ارتقاء روابط با ایران

  • سیاسی
  • شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۰۲
    کد خبر :122373

سفیر جدید نروژ در تهران از تصویب ضمانت حکومتی یک میلیارد یورویی از سوی این کشور برای ارتقاء روابط با ایران خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز (شنبه 22 مهر) در دیدار «لارس نوردرم» سفیر جدید نروژ، با بیان اینکه توافق برجام درها را برای مذاکره درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گشوده است، گفت: امیدوارم همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله نروژ نقش سازنده خود را در حفظ این توافق و بهره‌گیری از فرصت‌های همکاری ایفا کنند.

رئیس‌جمهور توسعه روزافزون مناسبات و همکاری‌های ایران و نروژ در همه زمینه‌ها به‌ ویژه در بخش اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است مناسبات و همکاری‌های اقتصادی خود را با نروژ بیش از پیش گسترش دهد و بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور بتوانند پروژه‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشند.

«لارس نوردرم» سفیر جدید نروژ نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، با تأکید بر اراده کشورش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران، اظهار داشت: شرکت‌های نروژی توافق برجام را بسیار جدی تلقی کرده و آن را فرصتی برای برقراری همکاری‌های نزدیک با ایران محسوب کرده‌اند و از زمانی که به تهران آمده‌ام هر هفته پذیرای هیئت‌های مختلف نروژی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً دولت نروژ ضمانت حکومتی یک میلیارد یورویی را برای ایران مصوب کرده و این نشان‌دهنده اراده جدی نروژ در ارتقاء روابط با ایران است.

سفیر جدید نروژ در تهران با تأکید بر اینکه این کشور نسبت به اجرای توافق برجام تأکید دارد، اظهار داشت: موضع نروژ، موضع اتحادیه اروپاست و باید همه طرف‌ها همچون جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام متعهد بماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید