جمالی:

آمریکا از برجام خارج شود، ایران هم باید خارج شود

  • سیاسی
  • شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۵۶
    کد خبر :122281

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: در صورتی که کنگره آمریکا خروج از برجام را تصویب کند، ایران هم باید از برجام خارج شود.

محمد‌جواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌‌ملی و سیاست‌‌خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سخنان ضدایرانی دونالد ترامپ در کاخ سفید، اظهار داشت: ما انتظار چنین سخنانی را از زبان رئیس‌جمهور آمریکا داشتیم و از یک شخص برج‌ساز و دلال پول انتظار دیگری نبود.

وی با بیان اینکه در سخنان ترامپ از هم گسستگی کاملا مشهود بود، افزود: در سخنان رئیس‌جمهور آمریکا کینه نسبت به انقلاب اسلامی و مردم ایران موج می‌زد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌‌ملی مجلس با بیان اینکه سران بسیاری از کشور‌ها نسبت به صحبت‌های ترامپ واکنش منفی نشان دادند، گفت: تنها حکام رژیم‌صهیونیستی و آل‌سعود از اظهار نظرات رئیس‌جمهور آمریکا علیه برجام و ایران ابراز خوشحالی کردند.

جمالی در پاسخ به این پرسش که اگر آمریکا از برجام خارج شود، واکنش ایران باید چگونه باشد، گفت: در صورتی که کنگره آمریکا خروج از برجام را تصویب کند، ایران هم باید از برجام خارج شود، چرا که سابقه نشان می‌دهد اروپا چندان نمی‌تواند مستقل از آمریکا عمل کند.

نماینده مردم فسا در مجلس با تاکید بر اینکه سخنان سخیف و نسنجیده ترامپ خللی در وحدت داخلی دولت، حاکمیت و مردم ایران ایجاد نمی‌کند، گفت: قطعا یاوه‌گویی‌ها و سخنان کینه‌ورزانه رئیس‌جمهور آمریکا سبب همگرایی هر چه بیشتر مردم و مسئولان ایران می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌‌ملی مجلس تصریح کرد: قطعا در اولین جلسه کمیسیون این موضوع را با حضور مسئولان ذیربط بررسی و اقدامات لازم انجام می‌‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید