ارزش های دفاع مقدس را بین المللی کنیم

    کد خبر :12225

نویسنده کتاب های دفاع مقدس خواستار انتقال ارزش های هشت سال جنگ تحمیلی در سطح جهانی شد و گفت: انتقال این ارزش ها در سوریه موفق بوده است.گلعلی بابایی عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از پنج کتاب حوزه دفاع مقدس در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب اظهار کرد: سال گذشته 17 کتاب منتشر شد که شامل ترجمه به زبان های عربی و انگلیسی بود و در این آئین از کتاب های
«پهلوان گود گرمدشت» به زبان انگلیسی و «پیغام ماهی‌ها» به زبان عربی رونمایی می شود.
وی افزود:‌ سعی کردم شرح رشادت‌های رزمندگان اسلام را در این کتاب‌ها بیاورم و معتقدم ادبیات مرز و زمان نمی شناسد و یکی از راه‌های موثر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است. باید این آثار ترجمه و به کشورهای دیگر منتقل شود. البته تجربه ثابت کرده انتقال این ارزش‌ها در سوریه موفق بوده است.
این نویسنده اضافه کرد: امثال حسین قجه‌ای، از قهرمانان پوشالی آمریکا بسیار واقعی و حقیقی‌تر هستند که باید شناخته و معرفی شوند و رهبر معظم انقلاب درخصوص ترجمه چنین آثاری تاکید ویژه دارند تا به مخاطبان بین‌المللی توجه ویژه داشته باشیم و لذا ما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و خواننده داخلی و خارجی را مدنظر قرار دهیم.
وی افزود: شبکه الجزیره درباره کتاب پیغام ماهی ‌ها برنامه ساخت تا یک نگاه منفی را به مخاطبان این کتاب تحمیل کند و اکنون که یک سال و نیم از انتشار این کتاب می گذرد، کسی به آن توجه نکرد تا این که شبکه الجزیره برنامه ای را در این زمینه پخش کرد و آن زمان بود که برخی به فکر افتادند تا ببینند این کتاب چیست.
بابایی از دست اندرکاران فرهنگ و ادبیات خواست تا برای بین‌المللی کردن کتاب پیغام ماهی‌ها اقدام کنند و افزود: آثاری در حوزه دفاع مقدس ترجمه شده ولی در انبارها خاک می‌خورد، نگذاریم این اتفاق دوباره بیفتد.
وی از تلاش های سردار شهید حسین همدانی برای توزیع کتاب های ترجمه شده در میان رزمندگان سوری تجلیل کرد و گفت: اینک که این جبهه خالی است باید اقدام جدی انجام دهیم.
بابایی همچنین خاطراتی از دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات بیت‌المقدس گفت و افزود: شهدایی همچون حسین همدانی و حسین قجه‌ای در این عملیات حضوری چشمگیر داشتند و این عملیات نهم اردیبهشت آغاز شد که مقاومت شهید قجه‌ای مانع پیش‌روی نیروی دشمن شد.
مراسم رونمایی از کتاب ‌های «پهلوان گود گرمدشت» به زبان انگلیسی و «پیغام ماهی‌ها» به زبان عربی با حضور سردار محمد ریوندی معاون هماهنگ کننده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، سردار محمد ناظری معاون ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه، مدیران موسسه روایت 27 و برخی از علاقه مندان به حوزه دفاع مقدس در غرفه انتشارات فاتحان برگزار شد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب از 13 تا 23 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید