بنیادی: قطع یارانه بیماران صعب‌العلاج صحت ندارد

    کد خبر :122126

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شورای عالی بیمه با مصوبه اخیر خود در حمایت از بیماران صعب العلاج نگرانی این بیماران و خانواده آنها را برطرف کرد.
بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر دستورالعمل بسته خدمتی رایگان به بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی گفت: موضوع حمایت از درمان در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج در همه دولت‌ها انجام شده اما در این دولت پررنگ‌تر شده‌است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌اینکه در هفته گذشته شایعه‌هایی مبنی بر اینکه قرار است یارانه این بیماران قطع شود، در جامعه پراکنده شد تصریح کرد: تصمیم شورای عالی بیمه در خصوص رایگان شدن خدمات درمانی به این بیماران صورت گرفته تا این افراد و خانواده‌ های آنها آسوده‌خاطر شوند.

وی تاکید کرد: یارانه این بیماران قطع نشده و طبق روال قبل پرداخت خواهد‌شد و کار درمان آن‌ ها نیز کما فی‌السابق انجام می‌شود اما با این مصوبه حمایت‌های بیشتری از آن‌ها صورت می‌گیرد تا به این بیماران و خانواده آن‌ها که به دلیل شرایط خاص‌شان تحت فشار قرار می‌گیرند، کمک شود.

بنیادی با تاکید براینکه امیدواریم این تصمیم شورای عالی بیمه عملیاتی شود، افزود: به هر حال این مصوبه جزو هزینه‌هایی است که برعهده بیمه خواهد بود و هر چند بیمه بدهی‌های بسیاری دارد اما از آنجایی که انجام اموری همچون رادیوتراپی برای تعدادی از بیماری‌های خاص استفاده می‌شود شاید بار مالی زیادی نداشته‌باشد و ممکن است رقمی که از سوی بیمه به این کار تعلق می‌‌گیرد، عدد زیادی نباشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که بر اساس این مصوبه شیمی‌درمانی و دیالیز در بیمارستان‌های دولتی و عمومی و غیر دولتی از این بیماران به صورت رایگان انجام خواهدشد، گفت: این خدمات از گذشته نیز وجود داشته و مراکز درمانی هزینه آنچنانی از بیماران دریافت نمی‌کردند چرا که انجمن‌های خیریه پشتوانه این بیماران بوده‌اند و در گذشته نیز در خصوص دیالیز بیماران کلیوی این رویه جاری بوده و حتی در مراکز درمانی خصوصی نیز که مجوز این کار را داشتند، بیشتر بار هزینه درمان را سیستم بیمه می‌پذیرفت.

بنیادی در گفت‌وگو با خانه ملت ادامه داد: گفتنی است علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پس از پایان شصت‌ و‌ هفتمین نشست شورای عالی بیمه گفت: به منظور بهره‌مندی بهتر بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی به خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز، دستورالعمل بسته خدمتی این بیماران بازنگری و مصوب شد که بر این اساس رادیوتراپی در مراکز دولتی برای بیماران سرطانی صددرصد رایگان می شود. بر این اساس، تمامی هزینه‌های بیماران شیمی درمانی برای تزریق در مراکز دولتی و تمامی لوازم مصرفی رایگان ارائه خواهدشد. همچنین تمام هزینه‌های خدمات دیالیز در بخش‌های دولتی، عمومی و غیر دولتی به صورت 100 درصد تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید