نجات یک توله خرس از دست سگ‌ها

    کد خبر :122068

به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر نزدیک شدن یک خرس به روستای کلکش در حاشیه منطقه حفاظت شده قلاجه این خرس که از ترس به بالای درخت رفته بود، نجات یافت.

به گزارش ایلنا، فرامرز بساطی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب گفت: پس از دریافت گزارش به همراه اکیپی از کارشناسان، محیط بانان و یک دامپزشک عازم روستا شده متوجه شدیم یک خرس بسیار جوان حدودا ۲ تا ۳ ساله پس از آنکه به روستا نزدیک شده و مورد هجوم سگ ها قرار گرفته از ترس به بالای یک درخت بلوط پناه برده است.

به منظور ایجاد آرامش و کاهش استرس در حیوان، اهالی روستا و نیروها را از اطراف درخت دور کرده و در فاصله دوری توله خرس را زیر نظر گرفتیم اما جانور وحشت زده به هیچ عنوان قصد پایین آمدن از درخت را نداشت.

به ناچار از صبح تا بعد از ظهر منتظر شدیم تا توله خرس پس از گذشت بیش از شش ساعت به آرامی و با احتیاط از درخت پایین آمد.

سیامک اسماعیلی کارشناس مسئول نظارت بر امور حیات وحش کرمانشاه نیز گفت: خرس پس از پایین آمدن از درخت از اطراف روستا فاصله نمی گرفت.

وضعیت ظاهری خرس و نظر کارشناسان و دامپزشک حاضر در صحنه این بود که حیوان در سلامت کامل قرار دارد. بنابراین به همراه تعدادی از ماموران به سمت خرس حرکت کرده و حیوان را از محدوده روستا دور کردیم.

این توله خرس پس از مشاهده انسان ها از روستا فاصله گرفته و به سمت جنوب دهستان حیدریه معروف به کوه کچل که زیستگاه اصلی این گونه است حرکت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید