اظهارنظر یک تهیه‌کننده درباره مصوبات فراخوان فجر سی و ششم

    کد خبر :122013

سید جمال ساداتیان به بررسی برخی از مصوبات فراخوان فجر سی‌وششم از جمله تعداد فیلم‌های حاضر در این رقابت‌ پرداخت.

سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما درباره حضور 22 فیلم در برنامه برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: به نظر من این تعداد فیلم از بین حدود 70 یا 80 فیلم تولیدی در طول سال که متقاضی حضور در این رویداد فرهنگی هنری هستند، منطقی باشد.

وی افزود: اگر تولیدی فیلم‌های سینمایی در طول یک سال، 200 یا 300 اثر باشد باید در قانون و فراخوان جشنواره تجدیدنظر بشود و تصمیمات جدیدی بگیرند.

ساداتیان ادامه داد: حضور 22 فیلم در جشنواره فیلم فجر به نظرم اتفاق خوبی است و اگر 15 یا 16 فیلم هم به رقابت بپردازند به نتایج مثبتی خواهیم رسید. در مجموع، کار داوری و نحوه رقابت در این جشنواره دشوارتر شده است و این موضوع به ارتقاء سطح کیفی فیلم‌ها کمک می‌کند.

این تهیه‌کننده درباره ادغام بخش فیلم اولی‌ها و فیلم چندمی‌ها در جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: در چند سال اخیر و از روی انصاف باید بگوییم که برخی فیلم اولی‌ها گوی رقابت را از باسابقه‌ترها ربودند و بعضی از آنها با ادغام موافقند. اما برخی از فیلم اولی‌ها معتقدند که بخش مربوط به آنها جدا برگزار شود. این دو مقوله باعث به وجود آمدن حواشی، اعتراضات و واکنش‌های منفی و مثبت می‌شود که به دنبال آن وزارت ارشاد هم سر دوراهی قرار می‌گیرد که چطور پیش برود. با این تفاسیر و به نظر من می‌توان فضای آزادی فراهم کرد تا فیلم اولی‌هایی که تمایل به ادغام دارند بدین شکل پیش بروند و آنهایی که می‌خواهند در بخشی جدا به رقابت بپردازند در بخش نگاه نو، ارزیابی شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید