سایت‌های اینترنتی از فروش پرواز اربعین منع شدند

    کد خبر :121955

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه ایرلاین‌‌ها برای پروازهای اربعین مکلف به معرفی چارترکننده‌های طرف قرارداد خود شدند، از منع‌شدن سایت‌ها برای فروش بلیت پروازهای اربعین خبر داد.

مقصود اسعدی‌سامانی با اشاره به تذکر به متولیان فروش پروازهای اربعین مبنی بر جلوگیری از نرخ‌گذاری‌های غیرمنطقی بلیت این پروازها خصوصاً در بازه زمانی 13 تا 22 آبان‌ماه، اظهار داشت: جلسه‌ای با دست‌اندرکاران سایت‌های اینترنتی فروش بلیت هواپیما برگزار شد و به آنها تذکر دادیم که به هیچ عنوان حق ندارند بلیت پروازهای اربعین را در این ایام در سایت خود درج کنند، قطعا این کار آنها موجب ایجاد تشنج در بازار پروازهای اربعین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به نوعی تکلیف شد که به هیچ عنوان نرخ‌ و پرواز‌های اربعین را در سایت خود درج نکنند‌، گفت: مقرر شد این سایت‌ها برای تاریخ‌های 13 تا 22 آبان‌ماه، به هیچ عنوان پروازهای نجف و بغداد را درج نکنند و حق فروش نخواهند داشت.

اسعدی‌سامانی اضافه کرد:‌ همچنین با دستگاه‌های نظارتی، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده نیز جلسه‌ای برگزار‌ و مقرر شد آنها نیز نظارت‌ها و کنترل‌های خود را اعمال کنند تا در این 10 روزی که قرار است نرخ‌های پروازهای اربعین تکلیفی باشد، با تخلفات احتمالی، مقابله قانونی و جدی داشته باشند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره چارتری کردن پروازهای اربعین از سوی برخی ایرلاین‌ها نیز توضیح داد: چارتری کردن ممنوع نشده است اما‌ ایرلاین‌ها را ملزم کردیم که فروش بلیت پروازهای اربعین فقط از طریق سایت و دفاتر شرکت‌های هواپیمایی انجام شود، همچنین شرکت‌ها باید فهرست دفاتر چارتری خود را اعلام کنند چون چارترکننده‌های ایرلاین‌ها برای پروازهای نجف و بغداد محدود است که مقرر شد فهرست دفاتر و چارترکننده‌های طرف قرارداد شرکت‌های هواپیمایی در سایت سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی قرار گیرد.

اسعدی‌سامانی گفت: تأکید می‌کنیم که زائران حسینی غیر از پورتال شرکت‌‌های هواپیمایی، به هیچ عنوان از سایت‌های اینترنتی متفرقه، بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین خصوصاً در این ایام خریداری‌ نکنند.

وی بیان کرد: ‌فروش‌هایی که در حال حاضر برای بازه زمانی 13 تا 22 آبان‌ماه در چنین سایت‌هایی درج شده است، حتی پرواز‌ برنامه‌‌ای ‌هم ندارد، چنین سایت‌‌هایی، معمولاً یک سری قراردادهای صوری را اعلام می‌کنند و بلیت به مردم می‌فروشند تا بعداً‌ پرواز چارتری‌ را از ایرلاین‌ بگیرند، اگر هم نتوانستند از شرکتی برای تاریخ و ساعت فروخته شده، پروازی بگیرند از شرکتی دیگر پروازی برای تاریخ و‌ ساعتی دیگر چارتر می‌کنند و به مسافران خود پیامک می‌دهند که ساعت‌ و روز پرواز تغییر کرده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:‌ در این راستا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که مسافران از سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما، بلیت خریداری کنند.

‌وی مجدداً تأکید کرد: مسافران جهت اطمینان از تهیه بلیت هواپیما برای ایام اربعین با نرخ‌های مصوب، فقط از طریق دفاتر فروش بلیتی که در پایگاه‌های اینترنتی انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی ‌درج شده است، اقدام کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: همچنین امکانی فراهم شده است که هر مسافری که بلیت تهیه کند بتواند‌ اعتبارسنجی بلیت پرواز خود را انجام دهد‌.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه فروش بلیت پروازهای اربعین در آژانس‌های مشخص شده‌ فقط با نرخ مصوب انجام می‌شود، گفت: هر مسافری که بلیت با قیمت بالاتر از نرخ مصوب از آژانس‌های تعیین شده دریافت کرد، می‌تواند به واحد بازرگانی ایرلاین مذکور مراجعه و مابه‌التفاوت بلیت خود را پیش از انجام پرواز دریافت کنند.

به گزارش فارس، پیش از این گزارشی روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت مبنی بر اینکه برخی شرکت‌‌های هواپیمایی طی تبانی با آژانس‌ها و چارترکننده‌‌های خود، نرخ بلیت پروازهای اربعین را بسیار گران‌تر از قیمت‌های مصوب ارائه داده‌اند.

در این گزارش عنوان شده بود که در حالی ایرلاین‌ها، چارترکننده‌های طرف قرارداد آنها و آژانس‌ها برای بازه زمانی 13 تا 22 آبان موظف به فروش بلیت پروازهای اربعین طبق نرخ مصوب شده‌اند، در بی‌توجهی دولت، این متولیان با نرخ‌گذاری‌های غیرمنطقی صندلی پرواز، دنبال خالی کردن جیب مردم هستند.

‌پیش از این دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تکلیفی شدن نرخ پروازهای اربعین برای بازه زمانی 13 تا 22 آبان‌‌ماه امسال گفته بود: سقف نرخی برای مقطع زمانی سفرهای اربعین مشخص شد؛ روز اربعین امسال 18 آبان‌ماه است بنابر‌این برای پروازهای تاریخ 13 آبان تا 22 آبان سقف نرخی مشخص شد.

به گفته اسعدی سامانی‌ قیمت بلیت پرواز تهران ـ نجف ـ تهران یک میلیون و 200 هزار تومان و تهران ـ‌ بغداد ـ تهران نیز یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شد، نرخ بلیت پرواز مشهد ـ‌ نجف ـ مشهد یک میلیون و 500 هزار تومان، نرخ بلیت پرواز مشهد ـ بغداد ـ‌مشهد نیز یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین شد، از بقیه شهرها هر شرکتی که پرواز داشته باشد مسیر رفت و برگشت به بغداد به نجف قیمت بلیت یک میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود.

وی همچنین گفته بود که نرخ بلیت‌های یک سره تهران ـ نجف 600 هزار تومان و مشهد ـ‌نجف نیز 750 هزار تومان تعیین شد ضمن آنکه قیمت‌های بیزینس‌کلاس نیز طبق تعرفه‌ ایرلاین‌ها خواهد بود.

بنابراین گزارش دفاتر خدمات مسافرت هوایی پیام توسعه صبا، تک ستاره، بهشاد گشت سفیران، سفیر آسمان ملل، کاریار، آدم و حوا، سورینت پرواز، نسیم بهشت امین، محراب گشت سبز، دنیای دیدنی، آسمان پرستاره، سفرهای کیش، راه تمدن پارسیان، گیتی رز و بعثت کیش، شمسا، مهد براق، نهرین پرواز (تهران)، شاد شرق، پیشگامان، رهبال آسمان، (مشهد)، پرستیژ تور (اصفهان)، پرشین پرواز کویر (یزد)، همگامان سفر قشم (شیراز)، دفاتر خدمات مسافرت هوایی مجاز به فروش بلیت پروازهای اربعین در مسیر نجف و بغداد هستند.

مسافران برای اطلاع از جزئیات بیشتر دفاتر مجاز فروش بلیت پرواز‌‌های اربعین به پایگاه اینترنتی انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی و پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید