بی اعتنایی برخی هنرمندان به فجایع میانمار باعث تأسف است

    کد خبر :121949

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: از جامعه هنری کشور که در مقابل فجایع جهانی سکوت کرده است گلایه دارم؛ تنها هنرمندان حوزه هنری هستند که نسبت به مسائل جهان بشریت نظیر ظلمها، نابرابریها و نسل‌کشیهایی که در دنیا اتفاق می‌افتد واکنش نشان می‌دهند.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، گفت: از جامعه هنری کشور که در مقابل فجایع جهانی سکوت کرده است گلایه دارم؛ تنها هنرمندان حوزه هنری هستند که نسبت به مسائل جهان بشریت نظیر ظلمها، نابرابریها و نسل‌کشیهایی که در دنیا اتفاق می‌افتد واکنش نشان می‌دهند و با هنر و اثرشان اعتراض خود را نسبت به ظالمان اعلام می‌کنند. هنرمند باید فرزند زمانه خودش باشد؛ هنرمند نباید در مقابل اتفاقاتی که در دنیای پیرامونش می‌افتد سکوت کند؛ حتی اگر در این زمینه اثری خلق نمی‌کند حداقل در یک مصاحبه اعتراض خود را ابراز کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حتی اشخاص غیرمسلمان در جهان به این مسئله اعتراض می‌کنند چون چنین مسائلی به ملیت، دین، نژاد و حزب هیچ‌گونه وابستگی ندارد زیرا به هر حال صرف‌نظر از دین و مذهب، تعدادی انسان در حال نابودی هستند و به آنان ظلم می‌شود؛ تعداد زیادی از زنان و کودکان بی‌دفاع میانماری از گرسنگی می‌میرند و یا در آبهای بین میانمار و بنگلادش غرق می‌شوند و ما باید نسبت به این‌ها واکنش نشان دهیم و اعتراض کنیم. اکنون بسیاری از کشورهای جهان در این زمینه سکوت کرده‌اند اما ما در کشوری زندگی می‌کنیم که همواره در مقابل ظلم ایستاده است و تا کنون در مقابل هیچ ظالمی سر تعظیم فرود نیاورده‌ایم؛ بنابراین هنرمندان ما باید در این زمینه فعال‌تر باشند.

زارعی درباره نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی مذهبی مسلمانان در میانمار» گفت: این نمایشگاه اتفاق بسیار خوبی بود و من در آن، آثار متفاوت و درخشانی را دیدم؛ زاویه‌دیدها و نگاه‌های قشنگی در این پوسترها دیده شد.

وی تصریح کرد: صرف نظر از این که خودم عضو مجموعه حوزه هنری هستم باید بگویم از زمانی که آقای سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیریت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری را برعهده گرفته‌اند اتفاقات بسیار خوبی را رقم زده‌اند؛ به طور مرتب نمایشگاه‌های مختلفی در سبکهای متفاوت هنرهای تجسمی برپا می‌کنند؛ پویایی و طراوت خوبی را به‌وجود آوردهاند و از جوانان بااستعداد در این زمینه دعوت به عمل می‌آورند. البته نه این که بخواهم بگویم چنین اتفاقاتی در گذشته وجود نداشته است اما به هر صورت آقای شجاعی یک نیروی جوان، به‌روز و پرانرژی هستند و هر روز اتفاقات جدیدی را در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری رقم می‌زنند و این نمایشگاه هم جزو حرکات و دستاوردهای خوب مدیریتی ایشان است که من از این بابت به ایشان و همکارانشان تبریک می‌گویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید