عوارض جراحی کاهش وزن را بدانید

    کد خبر :121818

تحقیقات جدید نشان می دهند که این نوع جراحی می تواند منجر به از دست رفتن گلبول های قرمز سالم در طولانی مدت شود، که تحت عنوان کم خونی شناخته می شود.

طی نتیجه گیری تیمی به سرپرستی دکتر دان آیزنبرگ، جراح چاقی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، در مطالعه ای از آمریکایی هایی که خیلی وقت پیش فرم رایج جراحی کاهش وزن را انجام دادند، میزان کم خونی ده سال بعد از آن بالا بود.

یکی از متخصصانی که این نتایج را بررسی کرد، شگفت زده نشد.

دکتر آلیسون برت گفت: “کم خونی مشکلی شایع در بیمارانی که بای پس معده انجام میدهند، است و این مطالعه شدت این مشکل در بیمارانی که درمان مناسب را دریافت نکرده اند، روشن می سازد.” وی مدیر بخش جراحی چاقی در بیمارستانی در نیویورک است.

وی معتقد است که این تحقیق “اثبات می کند که عوارض جراحی مانند کمبود ویتامین و مواد معدنی می تواند از طریق پیگیری بهبود یافته نیز کاهش یابد.”

در تحقیق جدید، تیم آیزنبرگ عواقب و نتایج ۷۴ مرد با میانگین سنی ۵۱ سال را، که قبلا نوع رایج جراحی چاقی موسوم به بای پس معده به روش Roux-en-Y را انجام دادند، پیگیری کردند.

این تیم خاطر نشان کرد، که میزان کلی آنمی قبل از عمل جراحی ۲۰ درصد بوده است، اما ۱۰ سال پس از عمل این رقم به ۴۷ درصد افزایش یافته است.

با این وجود، مراقبتهای بعدی بسیار مهم بودند. با توجه به مطالعات انجام شده، کم خونی در بیمارانی که پیگیری دقیق با جراح چاقی نداشته اند، بسیار رایج بود. برای این بیماران، میزان آنمی از ۲۲ درصد قبل از عمل به ۵۷ درصد در دهه بعد از عمل افزایش یافت.

در مقایسه برای بیمارانی که به طور منظم با پزشک خود مشورت می کردند، کم خونی به سختی پیش می رفت – از ۱۳ درصد قبل از عمل تا ۱۹ درصد در دهه بعد از عمل.

طبق گفته جراح چاقی، دکتر میچل رازلین، این بدین دلیل است که درمان های ساده می توانند کمبودهایی که ممکن است پس از عمل جراحی ایجاد شوند را محدود کنند.رازلین، رئیس بخش جراحی چاقی در بیمارستان لنکس هیل در نیویورک، توضیح داد: “در جراحی بای پس معده، قسمت اول روده کنار گذاشته میشود و آهن به طور عمده در این منطقه جذب می شود.”

وی گفت: “به طور کلی، این مسئله می تواند با مکمل های مناسب جبران شود، اما بیمارانی که مکمل های تجویز شده را مصرف نمی کنند، احتمالا دچار کمبودهایی خواهند شد.”

به گفته رازلین، نکته مهم این مطالعه این است که “جراحی چاقی می تواند به کنترل چاقی کمک کند، اما بیماران باید باور داشته باشند که آنان باید در طول زندگی خود دستورات پزشکی را ادامه دهند و نباید گله ای از این مسئله داشته باشند “.

این مطالعه ۲۰ سپتامبر در مجله JAMA جراحی منتشر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید