محیط زیست هر ساله جان 33 هزار ایرانی را می گیرد

    کد خبر :121768

رئیس شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور گفت: سالانه به علت مشکلات بهداشت محیط و محیط زیست ناسالم حدود 33 هزار نفر در کشور جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا، علیرضا مصداقی نیا روز پنجشنبه در حاشیه سومین نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور در کاشان و در جمع خبرنگاران افزود: آلاینده های موجود در آب، غذا و هوا بطور نسبی سلامت مردم را تهدید می کند ودر بسیاری از شهرهای بزرگ کشور دچار معضلات زیست محیطی هستیم.

وی افزود: هم اکنون معضل آلاینده ها و ریزگردها از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با برنامه ریزی اصولی و منسجم برای برطرف کردن آنها اقدام کرد. مصداقی نیا با توجه به کاهش نزولات جوی وخشکسالی های چند سال گذشته درکشورگفت: وضعیت بحران آب در کشور نگران کننده است و هرچه از منابع آب سفره های زیرزمینی کاسته شود، آلودگی های زیست محیطی بیشتر می شود.

وی در خصوص استفاد از سموم کشاورزی نیز گفت: باقیمانده این مواد شیمیایی که بسیار خطرناک است برروی میوه می ماند و مردم باید نسبت به سلامت خوراکی ها و مواد غذایی اطمینان داشته باشند. وی برگزاری سومین نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشوررا باعث هم افزایی اطلاعات کارشناسان و متخصصان مسائل زیست محیطی دانست وگفت: شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری از پژوهش هایی که در زمینه بهداشت محیط باشد، حمایت می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید