سخنان فرمانده ارتش پاکستان در خصوص چالش های اقتصادی این کشور

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۹:۴۴
    کد خبر :121738

فرمانده ارتش پاکستان می گوید که ارتش از نزدیک توسعه اقتصادی کشور را پیگیری می کند، هر چند دغدغه هایی نیز در این خصوص دارد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا از رسانه های پاکستان، ژنرال ‘ قمرجاوید باجوا’ با حضور در نشست مشترک از سوی ایوان صنعت، تجارت و بازرگانی فدرال و روابط عمومی ارتش پاکستان در شهر کراچی، گفت: هر چند شاهد رشد اقتصادی خوبی در پاکستان هستیم، بدهی ها نیز سر به فلک کشیده است.
ژنرال ارشد ارتش پاکستان خاطرنشان کرد: هر چند اقدامات خوبی در زمینه تامین زیرساخت ها و انرژی صورت گرفته است، از نحوه این توسعه نگرانی هایی داریم.
در این نشست که برخی از تاجران و صاحبان صنایع و سرمایه داران مطرح پاکستان حضور داشتند هر یک از سخنرانان درباره آینده طرح بزرگ دالان اقتصادی چین و پاکستان و اهمیت اجرای به موقع آن به ایراد سخن پرداختند.
ژنرال ارتش پاکستان همچنین گفت: برای تغییر زندگی مردم پاکستان، نیازمند توسعه پایدار اقتصادی در کشور هستیم و برای تحقق این هدف باید امنیت را در سراسر پاکستان فراهم کنیم.
فرمانده ارتش پاکستان، این کشور را با چالش های سخت و راهبردی توصیف کرد و گفت: قدرت های خارجی سعی می کنند با دیکته کردن بر ما بر نحوه تامین امنیت در کشور که به اجرای طرح مشترک ‘کریدور اقتصادی چین و پاکستان’ بستگی دارد سایه بیافکنند.
ژنرال باجوا همچنین با اشاره به اهمیت طرح دالان اقتصادی چین و پاکستان گفت: این طرح نه تنها می تواند باعث تقویت زیرساخت ها و تامین انرژی در پاکستان شود، بلکه وضعیت اقتصادی در آسیای میانه و جنوب آسیا را دچار تحول می کند.
وی تصریح کرد با این حال تنها چیزی که در زمان کنونی اهمیت دارد، تامین امنیت برای اجرایی شدن این طرح بزرگ اقتصادی است تا مردم پاکستان و منطقه بتوانند از فواید آن استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید