آلودگی هوا نیم میلیون نفر را در اروپا به کام مرگ کشاند

    کد خبر :121725

آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا اعلام کرد، آلودگی هوا موجب مرگ زودرس بیش از نیم میلیون نفر در کشورهای این اتحادیه در سال 2014 شده است .

در گزارش کیفیت هوای سال 2017 که روز پنجشنبه منتشر شد ، آمار مربوط به مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا در سال 2014 ذکر و اعلام شده که در آن سال در 41 کشور اروپایی 534 هزار و 471 نفر بر اثر آلودگی هوا دچار مرگ زودرس شده اند. همچنین در 28 کشور اتحادیه اروپا تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا 502 هزار و 351 نفر اعلام شده است.
آلمان با 80 هزار و 767 مورد مرگ زودرس بیشترین آمار تلفات ناشی از آلودگی هوا را داشته و پس از آن کشورهای انگلیس با 64هزار و 351 و فرانسه با 63 هزار و 798 مورد مرگ زودرس در رده های بعدی هستند. این سه کشور همچنین آلوده ترین کشورها در اروپا اعلام شده اند.
آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا در گزارش خود اعلام کرد که حمل و نقل ، کشاورزی ، نیروگاهها ، صنایع و بخش مسکونی بزرگترین آلوده کنندگان هوا در اروپا هستند.
‘هانس برونیک’ (Hans Bruyninckx) مدیر اجرایی آژانس محیط زیست سازمان ملل خاطرنشان کرد که با وجود این تعداد تلفات ناشی از آلودگی هوا ، کیفیت هوا در اروپا به تدریج بهبود یافته و سرمایه گذاری در حمل و نقل ، انرژی و کشاورزی کمتر آلاینده می تواند به حل این مشکل کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید