المانیتور: لاریجانی برای ریاست جمهوری آماده می‌شود / لاریجانی از نظر تندرو‌ها، مطرود است/ ممکن است اصلاح طلبان به حمایت از لاریجانی برسند

    کد خبر :121602

در حالی که رسانه‌های غربی به شدت مشغول پوشش اخبار مرتبط با سرنوشت توافق هسته‌ای بودند، یک پایگاه تحلیلی آمریکایی درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران گمانه‌زنی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی «المانیتور» که اخبار خاورمیانه را پوشش می‌دهد، تصویر منتشر شده علی لاریجانی در کنار رئیس دولت اصلاحات را گامی در جهت برنامه ریزی برای ریاست جمهوری لاریجانی دانست.
به گزارش بازتاب این پایگاه با طرح این سوال که “آیا اصلاح‌طلبان مجددا از یک محافظه‌کار معتدل در انتخابات ریاست جمهوری آینده حمایت خواهند کرد؟ ” نوشت: “تصویر لاریجانی باعث شد اصلاح‌طلبان درباره گزینه‌های خود پس از پایان ریاست جمهوری روحانی بیشتر فکر کنند. ”

“تعدادی از اصلاح طلبان که منتقد روش تعامل اعتدال‌گرایان با آنها هستند، معتقدند که آنها دارای قدرت و نفوذ کافی جهت مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ بدون ائتلاف با اعتدال‌گرایان هستند. اما تصمیم اصلاح‌طلبان مبنی بر انتخاب یک کاندیدا از میان خودشان در انتخابات ریاست جمهوری آینده، به حداقل یک مسئله کلیدی وابسته است: کسب اعتماد کامل نظام سیاسی ایران. ”

این پایگاه آمریکایی در ادامه عنوان کرد که اگر اصلاح‌طلبان ببینند اعتماد نظام سیاسی نسبت به آنان بازنگشته، احتمالا با یک کاندیدای نایب مانند روحانی وارد عرصه شوند. این کاندیدا احتمالا (یک فرد) معتدل است و دارای آرای نزدیک به آنان باشد. در این حالت لاریجانی یک گزینه برجسته خواهد بود.

المانیتور با اشاره به همکاری لاریجانی با دولت روحانی و اصلاح‌طلبان نوشت: “اکنون لاریجانی از نظر محافظه کاران و تندرو‌ها یک (شخصیت) مطرود است. فعلا میان اصلاح طلبان یک بحث پیوسته و واقعی در رابطه با حمایت یا عدم حمایت از شخصیتی همچون لاریجانی در جریان است. ”

منبع:انتخاب

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید