عرضه دو کتاب استیو تولتز با چاپ هفت و هجده در نمایشگاه

    کد خبر :12159

دو رمان «ریگ روان» و «جزء از کل» نوشته استیو تولتز با ترجمه پیمان خاکسار با نسخه های چاپ هفت و هجده توسط نشر چشمه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شدند.

 کتاب «ریگ روان» دومین رمان استیو تولتز نویسنده استرالیایی که با رمان «جزء از کل» در ایران شناخته می شود به تازگی با چاپ هفتم به سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمده است.

ترجمه پیمان خاکسار از این رمان، اواخر سال ۹۵ توسط نشر چشمه منتشر شد و حالا نسخه های چاپ هفتم آن با شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه در غرفه این ناشر در نمایشگاه عرضه می شوند. ترجمه خاکسار از رمان «جزء از کل» هم به چاپ هجدهم رسیده است.

از دیگر داستان های خارجی که این ناشر به تازگی چاپ کرده و در نمایشگاه عرضه می شوند، می توان به «وقت سکوت» نوشته لوییس مارتین سانتوس با ترجمه ونداد جلیلی، «گذر از زمستان» نوشته اولیویا آدام با ترجمه مارال بیداری و رمان «دست آخر» نوشته ساموئل بکت با ترجمه مهدی نوید اشاره کرد.

نشر چشمه امسال با ۵۴۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب شرکت کرده که از این تعداد، ۱۳۶ کتاب، چاپ اولی هستند.

بین رمان های تازه چاپ ایرانی این ناشر هم که برای نمایشگاه آماده و عرضه شده اند، می توان به «دشمن آینده» نوشته هادی خورشاهیان، «راهنمای مردن با گیاهان دارویی» نوشته عطیه عطارزاده و «همزاد» نوشته قاسم شکری اشاره کرد. «رژ قرمز» نوشته سیامک گلشیری، «آدوری ها» اثر علی چنگیزی و «سیاهی چسبناک شب» نوشته محمود حسینی زاد دیگر رمان های ایرانی چشمه هستند که در کنار کتاب «فانوس دریایی» شامل عکس و شعرهای شیوا مقانلو برای نمایشگاه کتاب تهران چاپ شده اند.

این ناشر همچنین در زمینه کتاب های شعر، مجموعه «دختر ویولن زن در کوچه های برفی آذرماه» سروده سید علی صالحی و «شلتاق» شامل غزل های مدرن غلامرضا طریقی را برای نمایشگاه کتاب چاپ کرده است.  «این گفت و سخن ها» شامل گفتگوهای محمود دولت آبادی با مطبوعات فرهنگی کشور از دیگر کتاب های ایرانی است که چاپ اولش توسط چشمه در نمایشگاه عرضه می شود.

«فیلمنامه نویسی آلترناتیو» نوشته کن دایسینجر و جف راش با ترجمه آراز بارسقیان از مجموعه سینما، و «آهن قراضه، نان خشک، دمپایی کهنه» از آذردخت بهرامی و «جانورنامه» نوشته لایوش ناک با ترجمه کمال ظاهری از مجموعه طنز، دیگر کتاب های چاپ ۹۶ این ناشر است که در نمایشگاه عرضه شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید