همه از شعر انتظار برداشت دارند ولی کاشتی در کار نیست

    کد خبر :12156

مصطفی محدثی خراسانی می‌گوید مدیران همه دارند فقط از شعر برداشت می‌کنند اما کاشتی گویا در کار نیست؛ فقط جشنواره برگزار می‌کنند و کتاب زیر چاپ می‌برند.

مصطفی محدثی خراسانی  گفت: کسانی که در ذات خود شاعر هستند و رسالت شاعری دارند اسیر بازی‌های فضای مجازی نمی‌شوند. درست است که تعدد شاعران جدید را خوب می‌دانم، اما شاعری که بخواهد متوجه این فانتزی‌بازی‌ها باشد، بهتر است با همین کلمات سر و کله بزند، این‌ها شاعر نمی‌شوند لااقل سرگرم هستند.

وی افزود: کار این شاعران هم نخواهد ماند اما بالاخره حضورشان باعث ایجاد و موجی در عرصه شعر می‌شود. پس حجم زیاد شاعران امروز، به شعر آسیب نمی‌زند چون اساس شعر فارسی، این‌قدر استوار است که با این بادها نمی‌لرزد. عرصه شعر حتی این‌ها را مصادره به مطلوب می‌کند.

این شاعر با اشاره به تعدد انجمن‌ها و کارگاه‌های فعال در حوزه شعر نیز، عنوان کرد: اوضاع کارگاه‌ها به هم ریخته؛ ما بیشتر در محضر شاعران بزرگ بودیم که همین معرفت و بزرگواری این‌ها ما را شیفته خودشان می‌کرد. خودمان را آماده مسیر طولانی می‌کردیم که تا چند سال حتی قرار نبود شاعر بشویم.

محدثی خراسانی در عین حال گفت: البته با این ضعف‌ها هنوز با وجود این کارگاه‌ها موافقم ولی نه اینکه رها شوند لااقل با مدیریت پنهان و هوشمند از آسیب‌های این جلسات و کارگاه‌ها باید بکاهند.

وی ادامه داد: نسل جوان که دنبال شاعری است حتماً باید به این جلسات و کارگاه‌ها برود درحالی‌که امروز این کارگاه‌ها به حال خودشان رها هستند.

این شاعر کشورمان به اهمیت این عرصه اشاره داشت و گفت: مدیران همه دارند فقط از شعر برداشت می‌کنند اما کاشتی گویا در کار نیست. فقط جشنواره برگزار می‌کنند و کتاب زیر چاپ می‌برند. سازمان سینمایی داریم، اداره کل موسیقی داریم اما حتی با این همه اهمیتی که رهبر ما به شعر می‌دهد اما بقیه مهندسی لازم در حوزه شعر نمی‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید