جدیدترین اخبار
۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲ اقتصادی کد خبر :121533

کایمن e-volution، اولین پورشه تمام‌برقی رونمایی شد

شرکت پورشه، برای پیشبرد اهداف خود در تولید خودروهای الکتریکی، روز گذشته از نمونه‌ی برقی کایمن e-volution، بطور رسمی رونمایی کرد.

در طی چند روز اخیر دو خودروی برقی مورد انتظار شرکت پورشه کم و بیش معرفی شدند. مدل مفهومی کایمن e-volution، به عنوان خودروی مفهومی و تحقیقاتی پورشه، در نمایشگاه خودروهای الکتریکی اشتوتگارت، به نمایش گذاشته شده است. شاید ظاهر این خودرو، مانند کایمن ۷۱۸ باشد و ویژگی‌های مشترکی با مدل ۹۱۸ اسپایدر داشته باشد، اما در زیر این بدنه‌ی آشنا، قوای محرکه‌ای کاملا متفاوتی وجود دارد. این خودروی مفهومی و تماماً برقی، در واقع پیش نمایشی از قابلیت‌های قوانی فنی الکتریکی Mission E است؛ از این جمله این قابلیت‌ها، شارژ سریع پک باتری تا ۸۰ درصد، ظرف ۱۵ دقیقه است.

مدیران پورشه بطور واضح اعلام کردند که کایمن e-volution به تولید نخواهد رسید و فقط به منظور تحقیقات بیشتر برای محصولات آینده‌ی برقی پورشه، ساخته شده است.

محصولات برقی پورشه در آینده، حتما جالب هستند، چرا که کایمن الکتریکی در زمان ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۱.۳ ثانیه، از کایمن ۷۱۸ S فعلی، سریع‌تر است. در‌صورت شارژ کامل پک باتری، انرژی مورد نیاز برای طی کردن ۲۰۰ کیلومتر مسافت وجود دارد که رقم بالایی نیست؛ اما کایمن برقی، فقط یک مدل برای تحقیقات بیشتر است و مسلماً جای پیشرفت وجود دارد. مدل Mission E که در سال ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود، تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را با یک‌بار شارژ طی می‌کند.

کایمن برقی نمایش داده شده در سمپوزیوم خودروهای برقی اشتوتگارت، سیستم شارژ سریع پورشه، که با همکاری بین مهندسان این شرکت و ADS-TEC ساخته شده است را، به نمایش می‌گذارد. این سیستم قادر است تا ظرفیت ۳۲۰ کیلووات ساعت برای یک خودرو، یا ۱۶۰ کیلووات ساعت برای دو خودرو شارژ مهیا کند. تیم مهندسی پورشه قول داده است که این سیستم به عنوان مکملِ یک شبکه‌ی پرقدرت شارژ سریع با ولتاژ متوسط به‌کار گرفته شود؛ یکی از این ایستگاه‌های شارژ سریع پورشه تا سال ۲۰۲۰ در مسیرهای پر تردد، عملیاتی خواهد شد. برای دست‌یابی به این هدف، متخصصان پورشه با تیم‌های مهندسی در شرکت‌های آئودی، بی‌ام‌و، دایملر و فورد، همکاری می‌کند.


اولین تصاویر غیررسمی از مدل پروتوتایپ Mission E

هفته‌ی گذشته بود که، اولین تصاویر از نمونه‌ی پروتوتایپ Mission E، سدان برقی پورشه، منتشر شد. چراغ‌های جلو و عقب مدل پروتوتایپ، برای جلوگیری از لو رفتن طراحی کلی، پوشانده شده است که البته باز هم می‌توان طرح کلی را حدس زد. در چراغ‌های جلو با چسباندن استیکر، طرح چراغ‌های پانامرا ایجاد شده است، اما هنوز هم می‌توان چراغ‌های واقعی را دید، که بنظر می‌رسد همچنان ظاهر آینده‌نگرانه‌ی مدل مفهومی Mission E را حفظ کرده است.

چراغ‌های عقب در مقایسه با چراغ‌های LED و عریض مدل مفهومی معرفی شده در سال ۲۰۱۵، طرح واقع گرایانه‌تری را تجربه کرده‌اند. برای مخفی کاری بیشتر، تیم مهندسی پورشه، دو سر اگزوز را در پشت قرار داده‌اند تا به برقی بودن این خودرو اشاره‌ای نشود؛ اما این دو سر اگزوز به سیستم اگزوزی متصل نیستند و فقط جنبه‌ی ظاهری دارند. بنظر می‌رسد گفته‌ی مدیرعامل پورشه، الیور بلوم، مبنی بر حفظ بیشتر طراحی مدل مفهومی در مدل نهایی و تولیدی، واقعیت داشته باشد.

علاوه بر طراحی مشابه، مدل نهایی مشخصات فنی مشابهی هم خواهد داشت تا Mission E با یک‌بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند و به لطف سیستم شارژ سریع پورشه و با استفاده از شارژر ۸۰۰ ولتی، در زمان کوتاهی ۸۰ درصد ظرفیت پک باتری، شارژ خواهد شد. Mission E که با کد J1 شناخته می‌شود، احتمالا با استفاده از دو موتور برقی، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در زمانی حدود ۳.۵ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. چندین نسخه‌ی مختلف با توان‌های خروجی متفاوت و همچنین به‌روز رسانی‌های از راه دور (مانند محصولات تسلا)، در نظر گرفته خواهد شد. بر اساس گفته‌های بلوم، برخی از این به‌روز رسانی‌ها قابلیت افزایش توان خروجی خودرو را خواهند داشت. ارزان‌ترین نسخه از مدل نهایی Mission E، حدود ۸۵ هزار دلار (مانند قیمت پایه پانامرا) قیمت خواهد داشت. در صورت موفقیت آمیز بودن سدان Mission E، احتمال ساخت مدل‌های دیگر (هاچ‌بک، استیشن و …) نیز وجود دارد

مدیران پورشه برای عرضه‌ی Mission E در سال ۲۰۱۹، با ایجاد بیش از ۱۰۰۰ شغل، یک میلیارد و ۱۷ میلیون دلار نیز هزینه متقبل شده‌اند.

وبگردی

روی خط خبر

  • مرگ مشکوک موسس میلیاردر شرکت بزرگ دارویی کانادا
  • ۳۹۶ نفر به اتهام همکاری با گروه گولن در ترکیه دستگیر شدند
  • عربستان عمده‌ترین خریدار سلاح انگلیس/۶۰درصد جنگ افزارهای انگلیس راهی خاورمیانه می‌شود
  • وزیر ارتباطات چهار معاون خود را تغییر داد
  • ادعای میانگین رقم ۶۳٫۸ میلیون تومان حقوق سالیانه کارکنان نهاد، بی‌پایه و اساس است
  • نعمت احمدی: تعجب می کنم که برخی میگویند ملت از رای به روحانی پشیمانند
  • ناگفته های مجید انصاری از فرمان هشت ماده ای امام: یک عده می گفتند چرا امام تیغ ضدانقلاب را تیز می کند؟
  • ولایتی: کمک‌های ایران نبود، جای عبادی، بغدادی نشسته بود/ هدف اصلی داعش، ایران بود
  • ترامپ؛ بازنده تحریم های آمریکا علیه کره شمالی
  • جهانگیری: نباید رئیس‌جمهور جدید فکر کند هرچه رئیس‌جمهور قبلی کرده غلط است
  • واکنش ستادکل نیروهای مسلح به “اظهارات مضحک” نیکی هیلی
  • توضیح سازمان برنامه و بودجه درباره ” تکدر رئیس جمهور” از گرانی ارز
  • پایگاه اطلاع رسانی دولت خبر سایت حامی دولت را تلویحاً تکذیب کرد؛ سیف ماندنی است
  • ابلاغ یک قانون توسط روحانی
  • سفارت آمریکا ادعای دخالت در روند انتخابات روسیه را رد کرد
  • ترامپ سفارت ۱.۳ میلیارد دلاری آمریکا در لندن را افتتاح می‌کند
  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا دستاورد بزرگ است
  • سفیر ایران در اردن: بهبود روابط ریاض و تل‌آویو برای مقابله با ایران نیست
  • گزارش تصویری از کنسرت سیروان خسروی
  • آیا خشونت میان دختران افزایش یافته است؟
  • نرخ جدید خدمات کارواش و پارکینگ‌ها و توقفگاه‌های شهر تهران اعلام شد
  • مگر اینکه زلزله بتواند نقاط کور را به چشم مدیران نشان دهد!
  • آخرین وضعیت پرونده دکل نفتی گم شده
  • دعوت ویژه از مهران مدیری و برنامه «دورهمی»
  • ابهام در جزیره: فضای کسب‌و‌کار در بریتانیا پس از برگزیت
  • خاطره بازی با کارتون های نوستالژی دهه ۶۰ /عکس
  • این خرس رو به مرگ است و خونش گردن ماست
  • بطحایی: بیسوادی در مناطق مرزی، شاه‌بیت معضلات جامعه است
  • اقدام پلیسی برای مهار آسیبهای اجتماعی کارساز نیست
  • اجرای طرح آموزش الکترونیکی برای بازگرداندن دانش‌آموزان محروم به چرخه تحصیل