جدیدترین اخبار
۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲ اقتصادی کد خبر :121533

کایمن e-volution، اولین پورشه تمام‌برقی رونمایی شد

شرکت پورشه، برای پیشبرد اهداف خود در تولید خودروهای الکتریکی، روز گذشته از نمونه‌ی برقی کایمن e-volution، بطور رسمی رونمایی کرد.

در طی چند روز اخیر دو خودروی برقی مورد انتظار شرکت پورشه کم و بیش معرفی شدند. مدل مفهومی کایمن e-volution، به عنوان خودروی مفهومی و تحقیقاتی پورشه، در نمایشگاه خودروهای الکتریکی اشتوتگارت، به نمایش گذاشته شده است. شاید ظاهر این خودرو، مانند کایمن ۷۱۸ باشد و ویژگی‌های مشترکی با مدل ۹۱۸ اسپایدر داشته باشد، اما در زیر این بدنه‌ی آشنا، قوای محرکه‌ای کاملا متفاوتی وجود دارد. این خودروی مفهومی و تماماً برقی، در واقع پیش نمایشی از قابلیت‌های قوانی فنی الکتریکی Mission E است؛ از این جمله این قابلیت‌ها، شارژ سریع پک باتری تا ۸۰ درصد، ظرف ۱۵ دقیقه است.

مدیران پورشه بطور واضح اعلام کردند که کایمن e-volution به تولید نخواهد رسید و فقط به منظور تحقیقات بیشتر برای محصولات آینده‌ی برقی پورشه، ساخته شده است.

محصولات برقی پورشه در آینده، حتما جالب هستند، چرا که کایمن الکتریکی در زمان ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۱.۳ ثانیه، از کایمن ۷۱۸ S فعلی، سریع‌تر است. در‌صورت شارژ کامل پک باتری، انرژی مورد نیاز برای طی کردن ۲۰۰ کیلومتر مسافت وجود دارد که رقم بالایی نیست؛ اما کایمن برقی، فقط یک مدل برای تحقیقات بیشتر است و مسلماً جای پیشرفت وجود دارد. مدل Mission E که در سال ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود، تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را با یک‌بار شارژ طی می‌کند.

کایمن برقی نمایش داده شده در سمپوزیوم خودروهای برقی اشتوتگارت، سیستم شارژ سریع پورشه، که با همکاری بین مهندسان این شرکت و ADS-TEC ساخته شده است را، به نمایش می‌گذارد. این سیستم قادر است تا ظرفیت ۳۲۰ کیلووات ساعت برای یک خودرو، یا ۱۶۰ کیلووات ساعت برای دو خودرو شارژ مهیا کند. تیم مهندسی پورشه قول داده است که این سیستم به عنوان مکملِ یک شبکه‌ی پرقدرت شارژ سریع با ولتاژ متوسط به‌کار گرفته شود؛ یکی از این ایستگاه‌های شارژ سریع پورشه تا سال ۲۰۲۰ در مسیرهای پر تردد، عملیاتی خواهد شد. برای دست‌یابی به این هدف، متخصصان پورشه با تیم‌های مهندسی در شرکت‌های آئودی، بی‌ام‌و، دایملر و فورد، همکاری می‌کند.


اولین تصاویر غیررسمی از مدل پروتوتایپ Mission E

هفته‌ی گذشته بود که، اولین تصاویر از نمونه‌ی پروتوتایپ Mission E، سدان برقی پورشه، منتشر شد. چراغ‌های جلو و عقب مدل پروتوتایپ، برای جلوگیری از لو رفتن طراحی کلی، پوشانده شده است که البته باز هم می‌توان طرح کلی را حدس زد. در چراغ‌های جلو با چسباندن استیکر، طرح چراغ‌های پانامرا ایجاد شده است، اما هنوز هم می‌توان چراغ‌های واقعی را دید، که بنظر می‌رسد همچنان ظاهر آینده‌نگرانه‌ی مدل مفهومی Mission E را حفظ کرده است.

چراغ‌های عقب در مقایسه با چراغ‌های LED و عریض مدل مفهومی معرفی شده در سال ۲۰۱۵، طرح واقع گرایانه‌تری را تجربه کرده‌اند. برای مخفی کاری بیشتر، تیم مهندسی پورشه، دو سر اگزوز را در پشت قرار داده‌اند تا به برقی بودن این خودرو اشاره‌ای نشود؛ اما این دو سر اگزوز به سیستم اگزوزی متصل نیستند و فقط جنبه‌ی ظاهری دارند. بنظر می‌رسد گفته‌ی مدیرعامل پورشه، الیور بلوم، مبنی بر حفظ بیشتر طراحی مدل مفهومی در مدل نهایی و تولیدی، واقعیت داشته باشد.

علاوه بر طراحی مشابه، مدل نهایی مشخصات فنی مشابهی هم خواهد داشت تا Mission E با یک‌بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند و به لطف سیستم شارژ سریع پورشه و با استفاده از شارژر ۸۰۰ ولتی، در زمان کوتاهی ۸۰ درصد ظرفیت پک باتری، شارژ خواهد شد. Mission E که با کد J1 شناخته می‌شود، احتمالا با استفاده از دو موتور برقی، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در زمانی حدود ۳.۵ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. چندین نسخه‌ی مختلف با توان‌های خروجی متفاوت و همچنین به‌روز رسانی‌های از راه دور (مانند محصولات تسلا)، در نظر گرفته خواهد شد. بر اساس گفته‌های بلوم، برخی از این به‌روز رسانی‌ها قابلیت افزایش توان خروجی خودرو را خواهند داشت. ارزان‌ترین نسخه از مدل نهایی Mission E، حدود ۸۵ هزار دلار (مانند قیمت پایه پانامرا) قیمت خواهد داشت. در صورت موفقیت آمیز بودن سدان Mission E، احتمال ساخت مدل‌های دیگر (هاچ‌بک، استیشن و …) نیز وجود دارد

مدیران پورشه برای عرضه‌ی Mission E در سال ۲۰۱۹، با ایجاد بیش از ۱۰۰۰ شغل، یک میلیارد و ۱۷ میلیون دلار نیز هزینه متقبل شده‌اند.

وبگردی

روی خط خبر

  • واشینگتن‌پست: اعتراضات فرصتی برای روحانی است
  • ماجراهای احمدی‌نژاد و «جادو جنبل»؛ از عباس غفاری تا عبدالقادر هندی
  • رئیس جمهور باید به انجام وظایف خود ملتزم باشد
  • جلیلی: مدعیان مبارزه با خشونت در برابر رفتارهای داعشی سکوت کردند
  • فعال کردن ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه جدید و نیمه تمام
  • ترمیم کابینه اردن شامل ۹ وزیر می شود
  • شکایت نیکوزیا از آنکارا به شورای امنیت سازمان ملل
  • تاکید وزارت جهاد بر عدم افزایش قیمت کود/کشاورزان نگران نباشند
  • درخواست اشد مجازات برای عاملان به شهادت رساندن ماموران ناجا در حادثه خیابان پاسداران
  • رهبر حزب مخالف رژیم صهیونیستی: نتانیاهو باید استعفاء دهد
  • ضرغامی: به لیلا حاتمی خرده نگیرید!
  • یک مسوول: شناسایی ذخایر معدنی در عمق، همسو با سند۱۴۰۴ است
  • صرفه‌جویی ۱۴۰۰ میلیارد ریالی برای جلوگیری از هدررفت گاز
  • هشدار پلیس تهران به زنان راننده
  • دیدار گروه “هوروش بند” با مخاطبان خود
  • چرا دیگر در سینمای ایران فیلم اکشن ساخته نمی شود؟
  • واکنش شدید “پروانه معصومی” به صحبت‌های جنجالی “لیلا حاتمی”
  • میرطاهر مظلومی به جمع بازیگران «سوغات جنگل» پیوست
  • باز هم ابهام در بازگشت “جناب خان”
  • عبدالله ناصری: سیدمحمد صدر و موسوی خوئینی‌ها ماموران اصلاحات برای گفتگو با رهبری هستند
  • انتقاد صریح یک اصولگرا از احمدی‌نژاد: رئیس جمهور سابق باید از سوی متخصصین مغز و اعصاب معاینه شود
  • اثر کاهش نرخ دلار و رشد سود بانکی بر بازار مسکن
  • نحوه شرکت در بزرگترین مسابقه تلویزیونی با اجرای آقای بازیگر
  • رسوایی جنسی برای کارکنان صلیب سرخ
  • تنها ٦/٧ درصد مردم آمریکا ایران را دشمن می‌دانند
  • دلار امروز چند؟
  • نبرد نیروهای مردمی سوریه دوشادوش کردها در عفرین
  • برگزاری انتخابات سراسری در کامبوج بدون اپوزیسیون
  • داعش چگونه کسب درآمد می‌کرد؟
  • فرش قرمز چینی‌ها زیر پای بانک‌های خارجی