بازسازی یک اتفاق خشونت‌آمیز

    کد خبر :12149

کارگردان «قضیه» که با این نمایش در دومین و سومین روز بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور داشت، از وضعیت برنامه ریزی و پرداخت نشدن کمک هزینه ها انتقاد کرد.

سجاد امیرمجاهدی کارگردان نمایش «قضیه» که از دانشگاه هنر و معماری در بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران شرکت کرده است درباره اجرای این نمایش و وضعیت برگزاری جشنواره گفت: ما در دومین و سومین روز جشنواره نمایش «قضیه» را در ساعت ۱۷ در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه بردیم.

وی اظهار کرد: تنها نکته نادرست در بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، برنامه ریزی است. داوران جشنواره در روز افتتاحیه مشخص شدند، جدول جشنواره دیر تنظیم شد و تا به امروز هیچ کمک هزینه ای به گروه ها پرداخت نشده است.

این کارگردان جوان تئاتر یادآور شد: طبق معمول جشنواره ها، ما پیش از برگزاری جشنواره منتظر کمک هزینه بودیم و وقتی خبری از پرداخت کمک هزینه نشد، یک هفته مانده به جشنواره از طریق هزینه شخصی امور مورد نیاز کار را انجام دادیم. حتی میزان کمک هزینه هم مشخص نشده است. گویا همانند دوره هجدهم جشنواره که با تأخیر بسیار زیاد توانستیم کمک هزینه کار خود را دریافت کنیم، این دوره نیز چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

امیرمجاهدی با اشاره به اینکه این نمایش در اجرای خود ظرفیت ۶۰ مخاطب را دارد، گفت: به دلیل اینکه بلیت فروشی برای نمایش ما به ظرفیت ۱۲۰ نفر انجام شده بود، این امر برای ما مشکلاتی را ایجاد کرد در حالیکه ما اعلام کرده بودیم نمایش «قضیه» نمی تواند به صورت سه سویه اجرا شود و تنها می تواند پذیرای ۶۰ مخاطب باشد.

کارگردان نمایش «قضیه» درباره اینکه تضمین اجرای عمومی از سوی جشنواره تئاتر دانشگاهی تا چه حد برای گروه ها در اولویت است، تأکید کرد: با وضعیتی که جشنواره به لحاظ برگزاری دارد، تنها دلیل حضور من در جشنواره تئاتر دانشگاهی، داشتن امکان اجرای عمومی است ولی نمی دانم با این وضعیت و اوصاف این امکان فراهم می شود یا نه.

وی درباره موضوع نمایش خود توضیح داد: «قضیه» بازسازی یک اتفاق خشونت آمیز است و آدم هایی که در لحظه ای اعمال خشونت آمیزی را انجام داده بودند، در مقابل جمع باید آنها را بازسازی کنند.

امیرمجاهدی که علاوه بر کارگردانی نمایش «قضیه» طراحی صحنه، لباس و نور نمایش را نیز عهده دار است، درباره گروه بازیگری نمایش گفت: در این نمایش محمدعلی ابراهیمی، مهرنوش ستاری، علی میرنژاد، زاگرس شهیدی و البرز شهیدی به عنوان بازیگر خردسال به ایفای نقش پرداختند.

سجاد امیرمجاهدی با نمایش «نسبت خونی» در نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی حضور داشت که این نمایش به عنوان یکی از آثار برگزیده جشنواره نوزدهم معرفی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید