۱۵ سال فعالیت تلاشگران هسته‌ای ما را با افتخار بتن‌ریزی کردند / شما می‌گویید عده‌ای می‌خواهند دیوار بکشند؟ امروز این مشکل ما نیست

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۴۰
    کد خبر :12145
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۱۵ سال فعالیت تلاشگران هسته‌ای ما را با افتخار بتن‌ریزی کردند، ۱۰ هزار کیلو مواد هسته‌ای که طی سال‌ها به زحمت به دست آمده بود از کشور خارج کردند.
سعید جلیلی عصر امروز در گردهمایی حامیان مردمی حجت‌الاسلام رئیسی در جامعه الحسین مشهد اظهار داشت: امروز ملت ما 38 سال است انتخاب کرده که دعوت خدا و پیامبر را براساس آیه شریفه «استجیبوا لله و للرسول إذا دعاکم لما یحییکم» اجابت کند و حیات پیدا کند. امروز دوستان و دشمنان اقرار می‌کنند که ایران با انقلاب اسلامی حیات پیدا کرد و چهره جدیدی در دنیا یافت و این نتیجه تفکر اسلام ناب و تفکر انقلابی‌ای بود که ملت ما نشان داد.
وی افزود: امام راحل در سال‌های آخر حیات‌شان می‌فرمودند «امروز دشمنان ما فهمیده‌اند که با توپ و تانک نمی‌توانند جلوی ملت ما را بگیرند.»؛ انتخابات موسم تقابل دو تفکر اسلام ناب و اسلام آمریکایی است و باید توجه کرد که چه کسانی دارند به شاخص‌های اسلام آمریکایی افتخار می‌کنند. یعنی همان شاخص‌هایی که امام نسبت به آنها هشدار می‌دادند.
جلیلی عنوان کرد: امام راحل می‌فرمودند مراقب باشید کسانی به اسم سازش با جهانخواران منافع ملت ما را به یغما ببرند، امروز عده‌ای این مسئله را در دستور کار خود قرار داده‌اند. رهبر انقلاب هشدار داده‌اند که مبنای این دو نگاه را بشناسید و ببینید افراد چه نگاهی را دارند برای سعادت ملت مطرح می‌کنند و تفاوت آن را بدانید.
وی ادامه داد: برخی پیروان صفوف استکبارند که حتی فریاد زدن از درد را جایز نمی‌دانند. گویی امام امروز را می‌دیدند که می‌فرمودند «برخی حتی فریاد زدن از درد را ناشایست می‌دانند.» چه کسانی امروز می‌گویند «شعار مرگ بر اسراییل برای کشور هزینه داشته است»؟.
جلیلی افزود: گفتند هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد. چرخ سانتریفیوژ ایستاد اما امروز چه اتفاقی افتاد؟ 15 سال فعالیت تلاشگران هسته‌ای ما را با افتخار بتن‌ریزی کردند، 10 هزار کیلو مواد هسته‌ای که طی سال‌ها به زحمت به دست آمده بود از کشور خارج کردند. در ازای آن چه چیزی به دست آمد؟ خودشان بیان می‌کنند «امروز آمریکا نه به روح برجام متعهد است و نه به متن برجام».
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند دو نگاه برای مدیریت کشور وجود دارد؛ یکی نگاه به بیرون و یک نگاه به توانمندی‌های درون کشور. کدام نگاه می‌تواند در 4 سال آینده چرخ پیشرفت کشور را بچرخاند؟ می‌گویند امروز ملت ما آرامش دارد. آرامش مسئله بسیار مهمی است اما آرامش با تهدیدهای موهوم بر هم نمی‌خورد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، تفکر انقلابی و توانمندی‌های این مرز و بوم ملت ما در دفاع مقدس مقاومتی از خود نشان داد که امروز دشمن جرأت نمی‌کند به مرزهای ما نزدیک شود.
جلیلی با طرح این سئوال که امروز تهدید چیست؟ افزود: تهدید، چرخ‌های تانک نیست؛ آرامش ملت را بیکاری تهدید می‌کند و شما باید بگویید برای رفع این تهدید چه کرده‌اید؟
وی افزود: شما می‌گویید عده‌ای می‌خواهند دیوار بکشند؟ خب بگویید نمی‌توانیم در 4 سال آینده هم کارنامه‌ای ارائه کنیم چرا که کارنامه‌ای برای عملکرد 4 سال گذشته‌مان نداریم و در نتیجه به مسائل موهوم می‌پردازیم. به شعور ملت ایران نباید توهین کرد. امروز مشکل مردم ما آن چه شما اشاره می‌کنید نیست؛ بلکه بیکاری مشکل کشور است.
جلیلی افزود: نخبگان امروز فریاد می‌زنند که تمام شرایط برای پیشرفت کشور مهیاست؛ آن وقت می‌آیند از دیوارکشی سخن می‌گویند.
وی تصریح کرد: در سال 92 نیز گفتند که اگر مشکلاتی در کشور وجود دارد راهش این است که برویم با عده‌ای از قدرت‌های بزرگ گفت‌وگو انجام دهیم و نتیجه آن باعث می‌شود که چرخ کشور بچرخد. منتخب مردم حامل این نگاه بود. بعد از چهار سال نگاه کنیم که نتیجه این نگاه چه بوده است؟ نتیجه این نگاه برای مردم چه به ارمغان آورده است؟
جلیلی گفت: شما در کنار شور انقلابی باید روی آن معرفت و شعور و دانسته‌های لازم هم احاطه داشته باشید تا بتوانید بگویید اگر شور داریم مبتنی بر چه نگاهی است. گفتند هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد هم اقتصاد. اما حال چه شده است؟
وی افزود: مرداد 92 که دولت را تحویل گرفتند، ایران یک میلیون و 250 هزار بشکه نفت می‌فروخت. کجا 200 هزار بشکه بود؟ اکنون هم دو میلیون و 500 هزار بشکه نفتی که می‌فروشند نمی‌توانند پولش را بگیرند.
جلیلی عنوان کرد: مگر در سیاست‌های کلی ابلاغ نشده بود که نباید خام فروشی داشته باشیم و از نفت بیشترین استفاده را بکنیم؟ گفتند اگر می‌خواهیم از نفت بیشترین استفاده را ببریم باید بتوانیم جذب سرمایه کنیم. خودشان گفتند که باید 50 میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم. خوب گزارش بدهید سال گذشته چقدر توانستید سرمایه جذب کنید؟ بیش از یک میلیارد دلار بود؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فاجعه منا تصریح کرد: در کدام دولت بدخواهان و دشمنان ما جسارت پیدا کردند؟ 400 عزیز ما را به شهادت رساندند، شما حتی نتوانستید جنازه آنان را تحویل بگیرید. این است روابط خارجی؟! امروز صادرات ترکیه به عراق2 برابر ایران است در حالی که دوستانه‌ترین روابط را با عراق داشته‌ایم؛ بیائید گزارش دهید توانستید چه سهمی برای ملت ایران بگیرید؟
جلیلی ادامه داد: ملت فریاد می‌زند امروز بیکاری مشکل من است، آن وقت شما می‌گویید در فلان جا دیوار می‌خواهند بکشند؟ این مایه شرمساری نیست؟ کارنامه چهارساله شما این است؟
وی بیان کرد: یک دفعه تمام دغدغه جوان ما را این قرار می‌دهند که یک عده می‌خواهند شما را از فضای مجازی محروم کنند. شما که اینقدر طرفدار فضای مجازی هستید، پاکستان سالی 8 میلیارد دلار و هندوستان 80 میلیارد دلار از این فضا درآمد داشتند، شما چه میزان درآمد داشتید؟ این‌ها را گزارش دهید.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید