سودآورترین کار با ١٠٠ میلیون تومان سرمایه کدام ست؟

    کد خبر :121369

حداقل ۵٠ درصد از کسانی که طی شش ماه اخیر با سرمایه کمتر از ١٠٠ میلیون تومان وارد بازار شده‌اند، زیان کرده‌اند.

برای بسیاری از سرمایه‌داران خرد مهم است که بدانند با سرمایه‌ای که دارند کدام بازارها بیشترین سود را به آن‌ها می‌دهد. سوال مهم دیگر افراد این است که پولشان را به‌سوی کدام بازارها نبرند تا شانس ماندنشان در کسب‌وکار بیشتر باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدحسین ادیب پژوهشگر ریسک بازار در دو پست مجزا در کانال خود به این سوالات پاسخ داده است. وی در پستی با عنوان «سودآورترین کار با ١٠٠ میلیون تومان سرمایه کدام ست؟» نوشت: در ٢٠ سال اول انقلاب ، سرمایه خرد به‌صورت خویش‌فرما وارد بازار می‌شد و به‌شدت منتفع می‌شد.

اما طی ده سال گذشته به‌مرور و هر چه به زمان حال نزدیک‌تر شدیم توجیه اقتصادی سرمایه خرد در بازار تضعیف شد، در وضعیت فعلی حضور ٨٠ درصد از سرمایه‌های خرد به‌صورت خویش‌فرما در بازار غیراقتصادی شده است.

حداقل ۵٠ درصد از کسانی که طی شش ماه اخیر با سرمایه کمتر از ١٠٠ میلیون تومان وارد بازار شده‌اند، زیان کرده‌اند.

اما همچنان ٢٠ درصد از سرمایه‌های کمتر از ١٠٠ میلیون تومان حضور فعال و همراه با سودآوری در بازار دارند.

سودآورترین کار برای سرمایه کمتر از ١٠٠ میلیون در وضعیت فعلی سپرده‌گذاری در بانک‌هاست، سپرده‌گذاری یک‌ساله بهترین توصیه به این قبیل افراد است.

سودی که بانک‌ها به سپرده پرداخت می‌کنند از محل زیان بانک و زیان وام‌گیرنده پرداخت می‌شود و سود سپرده یک‌ساله طی ١٢ ماه آینده حداقل دو بار دیگر کاهش می‌یابد.

اما تا زمانی که سود سپرده کاهش نیافته سپرده‌گذاری یک‌ساله در شش بانک بزرگ، اولین توصیه به این قبیل از فعالین اقتصادی است.

وی در پست دیگری با عنوان «در چه رشته‌ای سرمایه‌گذاری نکنیم و پولمان را کجا نبریم» نیز نوشت:

یک دسته از فعالین اقتصادی سه ویژگی دارند: فاقد ملک تجاری‌اند؛ لذا ملک تجاری را اجاره کرده‌اند.

کسبه‌ای که با سرمایه حداقلی وارد بازار شده‌اند به‌وسیله سرمایه‌های کلان در بازار بلعیده می‌شوند.

فروش اندکی دارند. لذا به سبب خرید اندک، گران‌تر می‌خرند (معمولا ۵ تا ١٠ درصد). فاقد سرمایه در گردش‌اند. لذا مدت‌دار می‌خرند و ماهانه ٣ درصد هزینه خرید عرفی را پرداخت می‌کنند، این‌ها امانت‌فروش‌اند نه مغازه‌دار.

کسبه‌ای که سه ویژگی فوق را دارند گران اداره می‌شوند و اکنون ۵٠ درصد آن‌ها کم‌فعال شده‌اند و طی سه سال آینده از بازار اخراج می‌شوند، کسبه‌ای که با سرمایه حداقلی وارد بازار شده‌اند به‌وسیله سرمایه‌های کلان در بازار بلعیده می‌شوند.

این‌ها سرمایه حداقلی خود را نیز در سه سال آینده از دست می‌دهند.

راه‌حل این گروه زودتر خارج شدن از بازار است تا سرمایه حداقلی خود را از دست ندهند. زمان به سود این دسته نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید