معاون شرکت ملی نفت:

بریز و بپاش کافیست/باید هزینه‌ها را کاهش دهیم

    کد خبر :121090

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با بیان این که قیمت نفت در پنج سال آینده ۴۰ تا ۶۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود، افزود: باید اقتصاد خود را با این قیمت تطبیق داده و هزینه‌ها را کاهش دهیم. اقتصاد بریز و بپاش باید در صنعت نفت تمام شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا منوچهری در دومین روز از سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو در نشست بالادستی با بیان این که با دستور وزیر نفت مطالعه کل مخازن کشور در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: این اقدام و بهره‌مندی از مشاوران داخلی و خارجی زمینه‌ مناسبی برای جهش توسعه در صنعت نفت فراهم می‌کند. شرکت ملی نفت باید بیشتر از قبل برای ایفای نقش به عنوان کارفرما آماده شود. این در حالی است که مواجهه با ذینفعان در بخش نفت و گاز حرکت را سخت کرده است.

وی با تاکید بر این که برای توسعه و اخلاق حرفه‌ای زمینه‌ فرهنگی مناسب نیاز داریم، افزود: در حال حاضر زمینه فرهنگی صنعت نفت به طور کامل فراهم نیست و این صنعت به احیای ساختار نیاز دارد. بخش خصوصی نباید مثل بخش دولتی بروکراتیک باشد و باید کارآمدی و چابکی در شرکت‌های خصوصی حفظ شود.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که میدان‌های مشترک مخصوصا میدان‌هایی که احتمال فرار هیدروکربور در آنها وجود دارد در اولویت توسعه قرار دارند، تصریح کرد: بعد از آن مخازن پیچیده با ضریب بازیافت های پایین و میدان‌های بزرگ که توسعه آنها تولید و درآمد بیشتری نصیب کشور می‌کند در اولویت قرار دارند.

منوچهری ادامه داد: انتظار ما از شرکت‌های بین المللی تامین مالی و ارائه‌ی فناوری‌های نو است و در اجرای قراردادهای توسعه میدان‌ها دستیابی به تولید تجمعی مناسب و بالابردن ضریب بازیافت بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که در عین برخورداری از ذخائر هیدروکربوری فراوان امنیت کامل در کشور سایه انداخته، اظهار کرد: وجود زیرساخت‌ها در حوزه راه، حمل و نقل، صادرات و غیره فعالیت شرکت های اکتشاف و تولید و شرکت‌هایی که در حوزه ای پی سی فعال هستند و بهره مندی از متخصصان و کارشناسان زبده از دیگر مزیت‌های صنعت نفت ایران برای فعالیت سرمایه‌ گذاران محسوب می‌شود.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده در پنج سال آینده قیمت نفت ۴۰ تا ۶۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود و لازم است اقتصاد خود را با این قیمت تطبیق داده و هزینه‌ها را کاهش دهیم. اقتصاد بریز و بپاش باید در صنعت نفت تمام شود و برای حداکثرسازی سودآوری تلاش بیشتری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید