کلاهبرداری با ترفند صدور سریع ویزای اربعین در فضای مجازی

    کد خبر :120771

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان با اشاره به نزدیکی به رویداد بزرگ و معنوی اربعین حسینی از کلاهبرداری با ترفند صدور سریع ویزای اربعین در فضای مجازی خبرداد.

سرهنگ صادقی کاشان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک هفته ناجا با غیرقانونی بودن این فعالیت‌ها اظهار کرد: پلیس فتا با این تخلفات در هر سطحی که باشند برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: به تازگی مشاهده شده برخی افراد سودجو با طراحی صفحات‌ جعلی اینترنتی در قالب صدور سریع ویزای اربعین به سرقت اطلاعات بانکی و کلاه‌برداری از متقاضیان این سفر معنوی می‌پردازند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ضمن هشدار به مجرمین سایبری به زائران عتبات عالیات توصیه کرد: زائران برای ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت مراجعه و از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود خودداری کنند.

سرهنگ صادقی کاشان با اشاره به برخی ترفندهای کلاهبرداران در فضای مجازی از کاربران هم‌استانی خواست به ایمیل‌های ناخواسته و یا پیام‌هایی که تحت عنوان ثبت‌نام اربعین‌حسینی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین جذاب و اغوا کننده دریافت می‌کنند، پاسخ ندهند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان بر لزوم افزایش سواد رسانه‌ای کاربران، تاکید و تصریح کرد: کاربران فضای مجازی با ارتقاء سطح آگاهی و شناخت خود و رعایت موارد ایمنی می‌توانند فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان و متخلفان سایبری سلب کنند.

وی از رصد پیوسته فضای مجازی توسط این پلیس خبر داد و گفت: پلیس فتا استان با اشراف کامل این فضا را رصد و به موقع با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید