حاشیه‌های آن عکس دردسرساز هنوز ادامه دارد

کنایه عارف به لاریجانی؛ خاستگاه سیاسی با هم‌نشینی تغییر نمی‌کند

    کد خبر :120727

محمدرضا عارف، از چهره‌های اصلاح‌طلب و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به تازگی در بخشی از مصاحبه تفصیلی خود با خبرگزاری ایلنا کنایه جالب و البته تلخی را مطرح کرده که مخاطب آن، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی است.

ایلنا در بخشی از این مصاحبه با اشاره به انتشار عکس لاریجانی در کنار خاتمی، از عارف می‌پرسد: «آیا ما در انتخابات ۱۴۰۰ قطعاً کاندیدای اصلاح‌طلب داریم که لازم نباشد به سمت آقای لاریجانی برویم؟! به هر حال در جریان بحث تشکیل کابینه، مباحثی مطرح شد که برخی از وزرای دولت دوازدهم از هم‌اکنون به فکر دولت احتمالی لاریجانی باشند و بخواهند برای او کار کنند.»

و عارف در پاسخ گفته است: قطعاً ما کاندیدای اصلاح‌طلب خواهیم داشت. ما در شرایطی که رقیب حذف کامل ما را امضاء کرده بود، مشخصاً در سال ۹۲ حدود ۴ تا ۵ کاندیدا داشتیم. بنابر این درشرایطی که در گام‌های دهه ۹۰ موفق بودیم، آیا می‌توانیم در ۱۴۰۰ کاندیدا نداشته باشیم؟!‌ این امکان ندارد!

او همچنین تصریح می‌کند:

«قطعاً نخبگان و جوانان جریان اصلاحات اجازه نمی‌دهند که این جریان بدون کاندیدای اصلاح‌طلب وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شود. با این حال این‌که چه کسی کاندیدای ما خواهد بود و با چه مکانیزمی جلو می‌رویم، هنوز مشخص نیست. این را مطمئن باشید خاستگاه سیاسی افراد با برخی هم‌نشینی‌ها تغییر نخواهد کرد؛ افکار عمومی بسیار هوشمند است.»[۱]

*اشاره مستقیم آقای عارف به ماجرای تصویری است که در آن علی لاریجانی را نشسته در کنار محمد خاتمی نشان می‌داد و انتقادات زیادی را در بحث کمرنگ شدن خط قرمز فتنه به علی لاریجانی وارد کرد.

در کنار این انتقادات، برخی از این گفتند که لاریجانی قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۰، در قامت «مدودف» ظاهر شود و به عنوان آلترناتیو رئیس‌جمهور روحانی پا به عرصه انتخابات بگذارد.

این تحلیل‌ها همچنین با تأیید برخی چهره‌های کارگزارانی، از این گفتند که لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند گزینه اصلاح‌طلبان نیز باشد…

مسئله‌ای که البته اعتراضات گسترده برخی چهره‌های جریان چپ و یا مثلاً کنایه تلخی که عارف درباره آن مطرح کرده است؛ آنرا با اما و اگرهای زیادی مواجه می‌کند.

با تمام این تفاسیر اما برخی محافل تحلیلی معتقدند پروپاگاندا درباره دکتر لاریجانی از سوی اصلاح‌طلبان با این نیت صورت می‌گیرد که قرار است در پروژه عبور آنها از روحانی، عملکرد ضعیف دولت و شکست برجام به گردن اصولگرایان بیافتد و برای این کار نیاز است تا افکار عمومی بیش از این متوجه نزدیکی لاریجانی و روحانی شود.

این محافل تحلیلی تأکید دارند که اصلاح‌طلبان چندین سال است که به حضور یک کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات ۱۴۰۰ می‌اندیشند و به کمتر از آن رضایت نخواهند داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید