آغاز انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۰۷
    کد خبر :12064

مردم کره جنوبی برای انتخاب رئیس جمهور جدید کشورشان به پای صندوق‌های رای رفتند.

رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی که پس از سقوط دولت پارک گون‌هه به دلیل رسوایی فساد زودتر از موعد برگزار می شود شروع شده است.

طبق نظرسنجی ها «مون جا-این» با گرایش چپ با فاصله قابل توجهی از نزدیک ترین رقیب خود، “آن چئول-سو” با گرایش میانه، پیش است.

این انتخابات به دلیل تنش شدید با کره شمالی از نزدیک دنبال می شود.

مون از حزب دمکراتیک کره خواهان افزایش تماس با کره شمالی است که برخلاف رویکرد خانم پارک رئیس جمهور قبلی است که تقریبا همه مناسبات با پیونگ یانگ را قطع کرد.

در آخرین روز مبارزات انتخاباتی، «مون» خواستار یک “پیروزی قاطع” شد تا به ترمیم شکاف ملی در نتیجه سقوط دولت محافظه کار خانم پارک کمک کند.

او صبح سه شنبه پای صندوق رای به خبرنگاران گفت: “احساس می کنم نه فقط حزب من و خود من بلکه مردم بی صبرانه منتظر تغییر دولت هستند.”

«آن» هم در تجمعی انتخاباتی گفت هنوز مطمئن است می تواند برنده شود.

در مجموع 13 کاندیدا در این انتخابات رقابت می کنند.

هونگ جون-پیو نامزد محافظه کار گفت این انتخابات “جنگی” است که در آن یک “دولت چپگرای همدرد کره شمالی یا دولتی که می تواند از آزادی ها محافظت کند سر کار می آید.”

خانم پارک در ماه مارس اولین رئیس جمهور کره جنوبی شد که با استیضاح برکنار می شود. او قرار است به اتهام رشوه خواری و سوءاستفاده از قدرت محاکمه شود. او هرگونه تخلف را رد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید