آتش سوزی در کالیفرنیا با 10 کشته و 100 زخمی

    کد خبر :120591

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که آتش‌سوزی‎های همزمان در مناطق شمالی ایالت کالیفرنیا تاکنون دست‌کم 10 کشته و 100 زخمی برجای گذاشته است.
به گزارش میزان، آتش‌‌سوزی‎های گسترده در مناطق شمالی از ایالت کالیفرنیا آمریکا تاکنون دست‌کم 10 کشته برجای گذاشته است.

بنا به گزارش پایگاه شبکه خبری «ای‌بی‌سی» در پی آتش‌سوزی‎های عظیم در مناطق سوناما و ناپا هزار ده‌ها هزار هکتار از اراضی جنگلی طعمه حریق شدند و تاکنون بیش از1500 واحد مسکونی و تجاری تخریب شدند و بیش از 20 هزار نفر از این مناطق مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

 

مقامات ایالت کالیفرنیا با بیان اینکه در این آتش‌سوزیها بیش از 100 نفر نیز مجروح شدند تصریح کردند: این آتش‌سوزی در منطقه سونوما تاکنون جان 7 نفر و در منطق ناپا جان 3 نفر را گرفته‌است.

«جری براون» فرماندار کالیفرنیا روز دوشنبه در مناطق سونوما، ناپا و یووا اعلام وضیت اضطراری کرد.تاکنون علت این آتش‌سوزیهای همزمان مشخص نیست.

آتش سوزی به قدری گسترش یافته بود که ساکنان سونوما کانتی نمی دانستند از کدام جاده بگریزند. زبانه کشیدن شعله های آتش و شکستن درختان برخی مسیرها را مسدود کرده بود. آتش سوزی در بیشتر مناطق شمالی ساکرامنتو نیز گسترش یافته است و در نوادا بیش از 8 هزار منزل مسکونی را تهدید می کند. دود غلیظی هم در سان فرانسیسکو واقع در 96 کیلومتری جنوب سونوما کانتی دیده می شود.

خانه های بسیاری در آتش می سوزد و بیمارستان ها تخلیه شده اند. مردم دارند دسته دسته فرار می کنند. مدارس تعطیل شده و برق بسیاری از مناطق آسیب دیده نیز قطع شده است. اداره های آتش نشانی دارند با تمام قدرت تلاش می کنند آتش سوزی را مهار کنند اما وزش باد شدید کارشان را مختل می کند.

 

قدرت تخریب آتش، مقام های محلی را شوکه کرده است. بدترین آتش سوزی تاریخ کالیفرنیا در سال 2003 در سان دیه گو اتفاق افتاد و بیش از 2800 منزل مسکونی را تخریب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید