سرما به ۸۰ درصد تاکستان های شاهرود خسارت جدی وارد کرده است

    کد خبر :12047

فرماندار شاهرود ضمن اشاره به خسارات سرما زدگی در این شهرستان، گفت: میزان خسارت به حدی است که در محصول انگور این امر تا ۸۰ درصد نیز برآورد می شود.

 سید محمد رضا هاشمی شامگاه دوشنبه در نشستی با مسئولان اجرایی شاهرود در فرمانداری ویژه این شهرستان ضمن اشاره به اینکه حمایت از باغدارانی که دچار سرما زدگی محصولات شده اند، یک امر ضروری است، تاکید داشت: سرمازدگی از آبانماه سال گذشته متاسفانه خساراتی را به تدریج به باغات منطقه وارد ساخت که این امر تا امروز ادامه دارد.

وی افزود: خسارات سرما زدگی متاسفانه در سال های اخیر جزء لاینفک باغداری در شاهرود شده که توانسته خسارات زیادی را نیز به مردم این شهرستان متحمل کند لیکن باید با حضور شرکت های دانش بنیان و روش های علمی نوین درباره جلوگیری از این امر اندیشید.

معاون استاندار سمنان، در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله حمایت ازتولید در شاهرود پرداخت و گفت: در سال گذشته ۷۷  میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید موسوم به سامانه بهین یاب به ۱۴۶ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی، دامپروری در شاهرود پرداخت شد که توانست بازار کار خوبی را ایجاد کند.

هاشمی با بیان اینکه حفظ وضع موجود برای واحدهای تولیدی نخستین و ایجاد واحدهای مولد دومین اولویت دولت در شاهرود است، ابراز داشت: در این راستا مناسب سازی زمینه برای سرمایه گذاری اعم از ایجاد مشوق های اقتصادی، ارائه پیشنهادهای سرمایه گذاری، واگذاری موقعیت های سرمایه گذاری، تلاش برای ایجاد مرز هوایی و تقویت ناوگان حمل و نقل و … در شاهرود صورت گرفته است.

وی اولویت امروز شاهرود را اما حضور پرشور در انتخابات دانست و تاکید داشت: از ۲۲۵ شعبه رای گیری پیش بینی شده برای شهرستان، ۱۲۷ شعبه در شهر شاهرود، ۲۵ شعبه در بخش مرکزی، ۵۱ شعبه در بخش بسطام و ۲۲شعبه هم در بخش بیارجمند فعالیت خواهند داشت و انتخابات در شاهرود به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

فرماندار شاهرود همچنین تاکید کرد: چهار هزار و ۳۰۰ نفر با ستاد انتخابات شهرستان در روند اجرایی انتخابات همکاری دارند.

هاشمی تاکید کرد: همه تمهیدات برای حضوری پر رنگ در روز حماسه ساز ۲۹اردیبهشت فراهم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید