انتشار آلبوم موسیقی «تهران مریخ»

    کد خبر :120432

آرش هژیرآزاد و یگانه حسینی‌نیا به صورت مشترک آلبوم «تهران مریخ» را در بازار موسیقی کشور منتشر کردند.

آلبوم «تهران مریخ» با آهنگسازی و نوازندگی آرش هژیر آزاد و یگانه حسینی‌نیا روانه بازار شده است. این آلبوم شامل ۱۰ قطعه ویولن و پیانونوازی است که هژیر آزاد نوازندگی پیانو و یگانه حسینی نیا نوازندگی ویلن را برعهده داشته است.

خالقان این آلبوم درباره ویژگی های آن اینطور نوشته‎اند: «فضای آزاد موسیقی این قطعات، کاملاً ملهم از فضای موسیقی کلاسیک است ولی به هیچ عنوان کلاسیک نیست. تلاشی است برای ساکت نبودن در برابر احساسات‌مان در نگاه به کیهان و هستی. بیان احساسات‎مان با دو ساز. باهمه خلوتی، سعی کردیم گفتگوی‎مان با شما، صادقانه و خالصانه باشه.»

ه‍ژیرآزاد فارغ‌التحصیل نوازندگی پیانو کلاسیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و سابقه نوازندگی پیانو کلاسیک بطور متمرکز در حضور رافائل میناسکانیان در دانشگاه تهران را دارد و به همراه ویلنیست برجسته هلندی و رهبر ارکستر جوانان هلند نیز نواخته است.

ساخت موسیقی فیلم تلویزیونی «زندگی خصوصی امیر» به کارگردانی سیروس مقدم در سال ٨٩ و ساخت مجموعه سریال کودک «توتی و پوتی» در همان سال از دیگر فعالیت‌های این هنرمند به شمار می‌آید.

یگانه حسینی‌نیا کارشناس ارشد نوازندگی ویلن کلاسیک از دانشگاه هنر تهران است و تا کنون با گروه‌هایی چون جیپسی هلندی و ارکسترهای سمفونیک تهران، ارکستر سمفونیک صداسیما، ارکستر پارسیان، ارکستر مجلسی تهران، ارکستر سمفونیک البرز، ارکستر آکادمیا، گروه مدرن سون، ارکستر زهی بانوان کشور همکاری داشته است.

او اجراهای متعدد با خوانندگانی از جمله همایون شجریان، علیرضا قربانی، همای، سالار عقیلی، محمد معتمدی، رضا صادقی، فرزاد فرزین، حمید حامی، علیرضا قرایی‌منش، هژیر مهرافروز، رام و… داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید