پهپادها مشکل ترافیک امارات را حل می‌کنند

    کد خبر :120335

مقامات اماراتی قصد دارند با استفاده از یک سیستم مدیریت هوشمند ترافیک مبتنی بر پهپاد این مشکل را در ابوظبی و دیگر نقاط این کشور برطرف کنند.

اداره حمل و نقل ابوظبی جزئیات این طرح را در نخستین روز نمایشگاه جی‌تکس اعلام کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از تعادل، برای اجرای این طرح پهپادهای Matric 600 و Inspire2 بر فراز شهرهای هدف به پرواز درخواهند آمد و وضعیت ترافیکی را کنترل کرده و اطلاعات مربوط به گره‌های ترافیکی را برای مراکز تصمیم‌گیری شهری ارسال می‌کنند.

مدیریت پهپادها با استفاده از برنامه‌یی خاص صورت می‌گیرد. حمل و نقل این پهپادها در سطح شهر و به پرواز درآوردن آنها توسط یک خودرو فورد اف ۱۵۰ صورت می‌گیرد و خودروهای یادشده به عنوان مراکز کنترل موقت پهپادها به کار گرفته شده و تصاویر ویدیویی زنده را از طریق شبکه بی‌سیم وای – فای دریافت می‌کنند.

داده‌های جمع‌آوری شده در مرکز کنترل مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند و در نهایت پیشنهاداتی برای تسهیل وضعیت ترافیکی و مشکلات ناشی از تصادفات و همین طور هدایت سریع‌تر نیروهای امدادی به آنان ارائه می‌شود.

صالح المرزوقی مدیر سیستم‌های ترافیک هوشمند در اداره حمل و نقل ابوظبی، علت استفاده از این سیستم را ارزان‌قیمت‌تر بودن آن در مقایسه با روش نصب دوربین‌های شهری و اتصال آنها به مرکز کنترل از طریق شبکه فیبر نوری می‌داند.

هر یک از این پهپادها می‌توانند پس از شارژ کامل به مدت 10ساعت در هوا پرواز کنند و تا ارتفاع ۱۲۰ متری بالا بروند. آنها می‌توانند تا ۷ کیلومتر از خودروهای اف -۱۵۰ فاصله بگیرند. البته طبق قوانین محلی پهپادهای یادشده حق ندارند از ارتفاع ۶۰ متری بالاتر بروند.

نصب دوربین‌های دمانگار جمع‌آوری اطلاعات توسط این پهپادها را در صورت وقوع مه یا توفان شن نیز ممکن می‌کند. تکمیل این سیستم که به زودی مورد استفاده قرار می‌گیرد سه سال زمان برده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید