جهرمی: اجازه‌نمی‌دهیم برندی قاچاق‌کند و خدمات ندهد

    کد خبر :120324

محمدجواد آذری جهرمی در خصوص طرح رجیستری موبایل گفت: با اجرای طرح رجیستری موبایل، قیمت تمام شده موبایل متناسب با جیب خریدار ایرانی می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص آخرین وضعیت طرح رجیستری موبایل گفت: 18 مهر ماه برنامه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر اقتصاد و رییس مبارزه با ستاد قاچاق کالا و ارز در وزارت ارتباطات برای هماهنگی‌ها و صحبت در رابطه با آخرین وضعیت طرح رجیستری موبایل تشکیل می‌شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: پروژه رجیستری موبایل اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر ما نتوانیم حجم بازار واردات و قاچاق بی رویه موبایل را کنترل کنیم، نمی‌تواینم در حوزه فعالیت اپلیکیشن‌های ایرانی در بازار ایران نیز اعمال حاکمیت مناسب کنیم به همین دلیل است که باید این فضا را به منظور ساماندهی بازار کنترل کنیم.

آذری جهرمی با اشاره غیر مستقیم به شرکت اپل به واردات گسترده برخی برندهای موبایل در ایران گفت: یک برند نمی‌تواند واردات گسترده و بالایی داشته باشد و تجهیزات آن به صورت قاچاق وارد شود اما هیچ خدماتی به کاربر ایرانی ندهد. باید اصولی وجود داشته باشد تا شرکت‌هایی که علاقه به حضور در بازار ایران دارند، مذاکره کرده و به صورت رسمی در ایران دفاتری داشته باشند. همچنین نسبت به بازار ایران پاسخگو و مسئول باشند تا بتوانیم این بازار را کنترل و مدیریت کنیم.

وی با تاکید به قیمت تمام شده موبایل بعد از اجرای طرح رجیستری موبایل گفت: با اجرای طرح رجیستری موبایل، قیمت تمام شده موبایل متناسب با جیب خریدار ایرانی می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان این که طرح‌هایی مانند رجیستری در گذشته اجرا و شکست خورده است، گفت: ما باید مراقبت کنیم تا مردم اذیت نشوند و نباید زندگی عادی آن‌ها را مختل کنیم. طرح‌هایی همچون رجیستری موبایل در گذشته اجرا و با شکست روبرو شده است اما این بار در طرح رجیستری موبایل تمامی موارد رعایت شده است و طرح رجیستری موبایل شکست نمی‌خورد.

آذری جهرمی با اعلام این که سامانه‌های فنی برای اجرای طرح رجیستری موبایل فعال است، گفت: سامانه و امکانات فنی برای اجرای طرح رجیستری موبایل ایجاد و فعال شده است. در جلسه 18 مهر ماه در وزارت ارتباطات با سایر مسئولین اخبار و آخرین هماهنگی‌ها برای رجیستری موبایل مرور می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید