نوبخت: موضوع بازداشت برادر معاون اول رئیس‌جمهور مربوط به قبل از دولت یازدهم است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۵۱
    کد خبر :120312

سخنگوی دولت گفت: جهان و بشریت باید قدردان سپاه در مبارزه با تروریست‌ها باشد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز(سه‌شنبه 18 مهر) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره اقدامات ضدایرانی آمریکا علیه سپاه، گفت: مواضع سپاه کاملا روشن است، سپاه ارگان رسمی، انقلابی و ارزشی و یکی از مولفه‌های قدرت و از ارکان دفاع ملت است.

وی افزود: سپاه پاسداران پس از انقلاب تاسیس شده و‌ همچنان مورد احترام است و جهان باید با چشم واقع‌بینانه دفاع سپاه از تهاجم تروریست‌ها را تأیید کند و سپاه مدافع ملت و‌ مهاجم به تروریست‌ها است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اگر آمریکا سپاه را با عنوان گروه تروریستی قلمداد کند، بی‌شک خودشان در صف تروریست‌ها قرار گرفته‌اند، جهان و بشریت باید قدردان سپاه در مبارزه با تروریست‌ها باشد.

نوبخت درخصوص نواسانات بازار ارز و اینکه دولت حامی افزایش قیمت دلار در کشور است گفت: سیاست دولت این نیست که پول ملی تضعیف شود، با کاهش ارزش ریال در برابر دلار بصورت غیرمنطقی مخالفیم و‌ سیاست دولت مدریرت نرخ ارز شناور است.

وی اضافه کرد: دولت از تضعیف پول ملی متضرر می‌شود، دولت سیاست مهار تورم را در پیش دارد و اینکه گفته شود دولت به دنبال افزایش نرخ ارز است را تهمت به دولت می‌دانیم، حرف‌های تشنج‌آفرین آخر هفته ترامپ را نباید به بازارهای ارز و طلا در داخل بکشانیم؛ ما کشور با ثباتی هستیم و‌ دولت با قدرت در برابر نوسانات ارز عمل خواهد کرد و مردم هم باید به دولت در این زمینه کمک کنند؛ حتی مردم می‌توانند در این ایام به جای اینکه ارز بگیرند ارز‌های خود را عرضه کنند.

سخنگوی‌دولت بر همین اساس خاطرنشان کرد: حتی از کسانی که با دولت زاویه انتقادی دارند، تفاضا می‌کنیم در این زمینه با دولت همکاری و‌ هماهنگی داشته باشند تا کشور را از نوسانات حفظ کنیم.

نوبخت در پاسخ به اینکه گفته می‌شود دولت معتقد است نرخ واقعی دلار 5 هزار تومان است و تصمیم دارد قیمت ارز به این نرخ نزدیک کند، گفت: خیر ما دلار را با این قیمت قبول نداریم.

وی درباره اثبات جاسوسی دری‌اصفهانی و اینکه این فرد از سوی دولت به تیم هسته‌ای معرفی شده بود، گفت: مباحث جاسوسی از کارهای وزارت اطلاعات است و‌ همانگونه که شهادت وزیر اطلاعات درباره اتهامات فرزند یکی از مسئولان را قبول کردیم، در این باره هم به سیستم‌های ضدجاسوسی کشور واگذار کنیم و بهتر است وزیر اطلاعات در این خصوص صحبت کنند.

سخنگوی دولت درباره احتمال افزایش تعطیلات در فصل زمستان گفت: چنین چیزی در هیئت دولت مطرح نیست.

نوخبت درباره بازداشت مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: همه خویشتن‌داری آقای جهانگیری را در این موضوع مشاهده کردند، موضوعاتی که درباره بازداشت برادرشان مطرح شده، مربوط به قبل از دولت یازدهم است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. عبدالزهراء گفت:

    هيچ جای نگرانی نیست وثیقه دهها میلیاردی دم دست آقایون هه
    فردا پس فردا آزاد مره
    کانادا هم گزینه بدی نیستاا

دیدگاهتان را بنویسید