جدیدترین اخبار
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۰ اقتصادی کد خبر :12016

انجام تغییرات در جهت مشتری مداری

اگر سال ۲۰۱۶ چیزی به ما آموخته باشد این است که شما باید درک کاملی از مشتری هایتان یا مخاطبان هدف به دست آورید. نتایج انتخابات ایالات متحده آمریکا و یا جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا هر دو موارد مناسبی هستند.

ساخت فرضیات و تکیه بر تحقیقات معیوب به این معنی است که هر دو در مورد اینکه حقیقت آشکار در حال حاضر چیست اشتباه می کنند: اکثریت مردم ایالات متحده و بریتانیا طرف رهبران سیاسی خود نیستند. ناراضی هستند و ابزاری برای ابراز این نارضایتی به دست آورده اند.

به کار گیری این آموزه های سخت در تجارت، عموم مردم و یا مشتری ها، تأثیر پرسروصدا و شدیدی دارد. نادیده گرفتن نیازها و درخواست هایشان و ارائه خدمات زیر استاندارد مورد نیاز باعث می شود شخص مشتری و حداقل ۱۵ نفر از همکاران یا دوستانش تجارت شان را به جای دیگری منتقل کنند.

پاسخ گویی به نیازهای جامعه ای آموزش دیده و قدرتمند- به لطف اطلاعات کافی و دسترسی رو به رشد دیجیتال – نیاز به تغییر اساسی در خط مشی فکری دارد.

مدیران اجرایی، رؤسای ادارات، مسئولین خدمات عمومی و کارکنان فروش همگی لازم است که تلاش همگانی برای رسیدن به شناخت بهتر از مشتری ها و ارایه بهتر خدمات و ارائه آنچه در طول مسیردادوستد می خواهند، داشته باشند.

این عملکرد باعث کسب سود بیشتر و حفظ رقابت و ارتباط می شود. کسب و کارهایی که این استراتژی را پذیرفته و اجرا کردند تا ۸۱ درصد امکان تکرار تجارت و تا ۶۰% سود بالاتر نسبت به رقبای شان را گزارش کرده اند. هزینه بدست آوردن یک مشتری ۶ تا ۷ برابر بیشتر از نگه داشتن شخص است و بنابراین تجارت های مکرر و مرجوعی اقتصادی تر و سودآورتر هستند.

رسیدن به این هدف آسان نیست چرا که مشتری ها به طور فزآینده ای در حال تغییر هستند و درخواست های بیشتری دارند. با در نظر گرفتن این واقعیت که ۴۶ درصد از مشتری های آنلاین از برندها توقع دارند که خدمات مشتری را در رسانه های اجتماعی ارائه دهند، تنها ۲۳ درصد از برندها واقعا این کار را انجام می دهند. ولی برای ادامه حیات و پیشرفت در جهان فوق پیچیده دیجیتال، یک ضرورت کسب و کار محسوب می شود و نه یک گزینه خوب.

اتخاذ رویکرد مشتری مداری، تحول درازمدتی است و عموما شامل چشم اندازی ۳ تا ۵ ساله، دو سال برنامه ریزی برای هدف و طراحی عملیات با موفقیت های قابل سنجش است. کسب و کار باید بر آنچه مشتری می خواهد تمرکز کرده و نقاط ضعف آنها را بشناسد. آنها نیاز به تعریف آنچه (خوب) بنظر می رسد دارند و بنابراین می توانند برای رسیدن به آن، فرآیندها را بپذیرند یا تغییر دهند.

بعد از تلاش برای درک مشتری از راه تحقیق و جستجو، آن را پنهان نکنید، آن را با هر عضو سازمان مطرح کنید – از مدیر عامل گرفته تا فروشندگان- بنابراین آن ها خواهند دانست که حقیقت چیست و لازم است چه کاری انجام شود.

همانطور که به سمت سال ۲۰۲۰ حرکت می کنیم، یعنی حدود ۳ سال آینده، رویکرد آینده پیش رو باید در تجارت اتخاذ شود تا کسب و کار مناسب، رقابتی و پایدار باقی بماند.

وبگردی

روی خط خبر

  • ادعاهای جدید روزنامه کیهان علیه گلشیفته
  • نرم‌افزارهای موبایل ۱۶ مورد اطلاعات ما را بیگانگان می‌دهند/ تلگرام دنبال براندازی نظام بود؛ فیلتر آن آبی روی آتش بود و باعث دستگیری عناصر ضدانقلاب شد
  • دلایل عملکرد موفق هلال احمر در زلزله کرمانشاه
  • اگر قرار است آمریکا برجام را جدی بگیرد مسائل دیگر هم باید جدی گرفته شود / دوره «ما به شما پول می‌دهیم و امیدوار هستیم که رفتارتان خوب باشد» گذشته
  • دیوان محاسبات محلی در کشور تشکیل شود
  • برنامه وزارت نیرو برای برقی شدن خودروها
  • ارز دیجیتال در تلگرام؛ عظیم‌ترین به‌روزرسانی تلگرام در راه است
  • شرایط فروش اقساطی هایما S7 توربو مدل ۹۷
  • مهاجرت از تهران به دلیل گرانی مسکن
  • در صورت عدم تامین منابع مالی، ارائه خدمات به بیماران خاص با چالش مواجه می‌شود
  • صدور بی‌رویه مجوز فست فودها بازنگری می‌شود
  • گرانی دلار خبر از افزایش تورم می‌دهد
  • دستگیری ۴ زن لیدر ناآرامی های اخیر در اصفهان
  • خطر ٢٤٣ «پلاسکو» در پایتخت
  • ۱۲۰ روز حیاتی برای تعیین سرنوشت برجام/ غروی: اتحایه اروپا نقش کلیدی در تغییر تصمیم ترامپ داشت/ عربستان با تحریک اسراییل دنبال آغاز جنگ با ایران است
  • برجام‌تحریم‌هایی‌راکه‌باید برمی‎داشت، برداشت
  • ۴ دلیل برای شکست دوستی پوتین و ترامپ
  • پخش ۱۵ دقیقه‌ای لیسانسه ها! بازگشت خارج از دید به تلویزیون
  • چرا بازار عراق دستِ ایران نیست؟
  • آیا مشکل، فقط فیلتر تلگرام است؟
  • جزئيات حمله به کارگر معترض «هفت‌ تپه»
  • راز سرمايه‌گذاری‌های عجيب
  • نکته‌ ای درباره خانواده جان‌ باختگان سانچی
  • عضویت ائمه جمعه در دانشگاه آزاد،سیاسی نیست
  • خانه تاریخیِ «نیما یوشیج»، سفره‌ خانه می‌شود!
  • بررسی مانیتور لرزه‌ای در دو سوی تهران
  • سقط جنین، همچنان در پیچ‌ و خم پزشکی – فقهی
  • هیجان در رقابت بهترین‌های موسیقی ایران
  • بازگشت زودهنگام نامزد ناکام اصولگرایان؟
  • توجه ویژه به نوسازی ناوگان آتش نشانی در بودجه ۹۷