دستور آماده باش وزیر دفاع آمریکا به ارتش

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ۸:۳۸
    کد خبر :119964

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا گفت: با این حال ارتش باید آماده (اقدام نظامی) باشد.

تارنمای خبری دهیل گزارش داد؛ «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه با تاکید بر اینکه واشنگتن هنوز هم به راه حل دیپلماتیک را برای حل بحران شبه جزیره کره امید دارد، گفت: با این حال ارتش باید آماده (اقدام نظامی) باشد.

وی که در نشست سالانه انجمن ارتش ایالات متحده سخن می‌گفت، افزود: در حال حاضر تلاش‌ها متمرکز بر بکارگیری دیپلماسی به پشتوانه تحریم‌های اقتصادی است تا کره شمالی از مسیر خود برگردد.

وی با اشاره به ناتو تاکید کرد که واشنگتن باید آماده همکاری با شریکان خود باشد. متیس پیش از این هشدار داده بود که جنگ با کره شمالی «فاجعه‌بار» خواهد بود و کاخ سفید گزینه نظامی را تنها به نحوی به کار خواهد گرفت که کره جنوبی در معرض خطر قرار نگیرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بارها تهدید به اقدام نظامی علیه کره شمالی کرده است و این تهدیدها ممکن است آتش یک نبرد هسته‌ای را شعله‌ور کند.

آمریکا تنها کشوری است که در طول تاریخ از سلاح هسته‌ای استفاده کرده است و به نظر می‌رسد رئیس جمهوری کنونی این کشور مانعی نمی‌بیند تا بار دیگر جان میلیون‌ها انسان بی گناه را در معرض خطر قرار دهد.

نبرد لفظی بین رهبران آمریکا و کره شمالی در هفته‌های گذشته شدت دوچندان گرفته است. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در یکی از آخرین نطق‌های خود ترامپ را «پیر دیوانه» خطاب کرد و رئیس جمهوری آمریکا هم در سخنرانی اخیرش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کیم را «مرد موشکی» خواند.

پیونگ یانگ به تازگی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و موشک‌هایی را شلیک کرد که برای نخستین بار در سال‌های گذشته از حریم هوایی ژاپن گذشت. این موضوع زنگ خطر را برای ژاپن، کره جنوبی و دیگر متحدان واشنگتن در منطقه به صدا درآورده و تنش‌ها را افزایش داده است.

منبع: ایرن

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید