سوئیس با اصفهان همکاری می کند

    کد خبر :119945

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه سوئیس گفت: کشورش آماده همکاری با اصفهان در زمینه های گردشگری و امور علمی و فرهنگی است.
‘ولفگانگ آمادوس برولهارت’ (WOLFGANG AMADEUS Bruelhart)، روز دوشنبه در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به احترام خاص کشورش برای تاریخ هفت هزار ساله ایران، افزود: ما در این زمینه مشتاق همکاری بیشتر با اصفهان در بخش های مختلف هستیم.

به گزارش نامه نیوز، وی در این پیوند برقراری خط هوایی مستقیم بین اصفهان و سوئیس را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد که شرکت هواپیمایی ایران (ایران ایر)، این کار را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: سوئیس از دانش و تجربیات زیادی در زمینه علوم مختلف برخوردار است و در این زمینه می تواند ارتباط خوبی با اصفهان داشته باشد.

آمادئوس برولهارت اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان سوئیس دوست دارند از تجربیات و توانایی های هنرمندان اصفهانی استفاده کنند و ما می توانیم در زمینه اعزام هنرمند بین دو کشور همکاری کنیم.

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه سوئیس با اشاره به اینکه نقشه راه همکاری دو کشور، تدوین و مورد موافقت رئیسان جمهوری دو کشور قرار گرفته است، افزود: در دیدار رئیس جمهوری سوئیس با رئیس جمهوری ایران توافق شد که برای توسعه روابط و همکاری دو کشور در این راستا گام برداریم.

در این دیدار که در تالار اشرف اصفهان برگزار شد، استاندار اصفهان نیز گفت: پس از برجام و سفر رئیس جمهوری سوئیس به ایران، شرایط خوبی برای ارتقای مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور فراهم شده است.

رسول زرگرپور افزود: شرایط جهانی و شرایط دو کشور به گونه ای است که امکان توسعه روابط فراهم است.

بر اساس این گزارش، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه سوئیس، به همراه سفیر این کشور در تهران، امروز برای دیدن آثار تاریخی اصفهان، به این شهر سفر کرد.

سوئیس کشوری در اروپای غربی است که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختن اشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.

این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در آن با 39 هزار دلار برای هر نفر؛ از بالاترین ‌ها در جهان محسوب می شود.

بررسی مبادلات تجاری ایران و سوییس نشان می دهد در 10سال گذشته ارزش صادرات ایران به این کشور، کاهش قابل توجهی داشته است.

صادرات ایران به سوئیس در سال 1385 معادل 19 میلیون و 900 هزار دلار بود که در سال 1393 به 10 میلیون و 700هزار دلار رسید.

فرش و کفپوش، زعفران و گل و غنچه از اقلام صادراتی ایران به سوئیس و در مقابل ذرت دامی، لوبیای سویا، کنجاله و سایر آخال های جامد، روغن خام سویا، انواع دانه و مکمل های دارویی از اقلام وارد شده از سوئیس را تشکیل می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید