از حضور پرشور جوانان کرمانشاهی تا دفاع روحانی از عملکرد 4 ساله اش

    کد خبر :11982
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز طی سفری کوتاه به کرمانشاه در جمع کثیری از مردم این شهر که برای دیدار با وی در سالن 6 هزار نفری ورزشگاه امام خمینی(ره) حضور یافته بودند به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت 14:30 امروز دوشنبه (18 اردیبهشت ماه) وارد فرودگاه کرمانشاه شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولین استانی قرار گرفت.

وی در ساعت 17:40 دقیقه در حالی پا به سالن 6 هزار نفری ورزشگاه امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه گذاشت که ظرفیت این سالن از یک ساعت پیش از شروع سخنرانی تکمیل شده بود و جمعیت بسیاری نیز در راهرو ها و محوطه ورزشگاه حضور داشتند.

با ورود دکتر روحانی به جایگاه سخنرانی مردم با سردادن شعارهای از جمله “روحانی، روحانی، حمایتت” می کنیم، حمایت خود را از این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

پیش از شروع سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، جلیل صحرایی رئیس ستاد وی در کرمانشاه طی سخنانی، حضور در انتخابات را برای رقم زدن یک زندگی بهتر، زدودن غبار و یاس از چهره ایران زمین، گشودن درهای امید، عزت مندی زنان و دختران ایران زمین، برخورداری همه مردم با مذاهب و قومیت های مختلف از حقوق شهروندی یکسان، بازگشت سرمایه داران به کشور و حاکم شدن قانون دانست. همچنین مریم بابایی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه به رئیس جمهور خوش آمد گفت.

روحانی در این سخنرانی ضمن برشمردن اقدامات دولت یازدهم در استان کرمانشاه، به بیان عملکرد خود در بخش قدرت دفاعی و معوقات مطالبات خانواده های شهدا و جانبازان پرداخت. وی از مشکلات پیش از برجام سخن گفت و در مقابل برخی از انتقادات از این قطعنامه دفاع کرد. روحانی به درصدی کردن مردم توسط عده ای انتقاد کرد و تاکید داشت دولت دوازدهم دولت 100 درصدی است. موضوع حقوق های نجومی، جوانان، کاهش تورم و ظرفیت های گردشگری کشور از دیگر محورهای سخنرانی امروز روحانی در کرمانشاه بود.

روحانی در این مراسم، کرمانشاه را سینه ستبر و محل دلاوران ایران زمین خواند و اظهارداشت: در دولت یازدهم 11 هزار و 600 میلیارد تومان طرح آبهای مرزی در این استان اجرا شده است در حالی که در دولتهای گذشته تنها 6000 میلیارد تومان صرف شده بود. مردم کرمانشاه در پائیز امسال کشت پائیزه را انجام می دهند که در پائیز اول 20 هزار هکتار و در سالهای آینده تا 120 هزار هکتار از زمین های کرمانشاه با این طرح آبیاری خواهند شد.

وی افتتاح راه آهن کرمانشاه در خرداد ماه و اتصال آن به راه آهن سراسری را از دیگر برنامه های این دولت دانست و افزود: راه آهن شهری و مترو کرمانشاه در دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

روحانی در ادامه گفت: آیا می دانید دعواها سر چیست؟ سر این است که یک عده نگران پیشرفت ایران هستند همه این دعواها هم به خاطر این مسئله است. دعوا سر آن است که عده ای از آزادی جوانان نگران هستند. چرا حرف دلتان را به جوانان نمی گوئید؟ همان حرف هایی را که در جلسه خصوصی گفتید، همان که گفتید جوانان فرصت نیستند تهدید هستند برای کشور. شما می خواهید جوانان ایران در حصر و محاصره باشند و ارتباط آنان را با دنیا قطع کنید. روحانی در طول این 4سال در برابر شما ایستاد. من آمده ام به ملت ایران بگویم 4 سال دیگر آماده ام بایستم با کمک شما جوانان، زنان، غیور مردان و کرمانشاه قهرمان.

وی تصریح داشت: دلواپس هستند. اینها از اینکه کشور ایران از تحریم و حصر جدا شده است نگران هستند. اینها از اینکه مردم ما می توانند با دنیا در ارتباط باشند نگران هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از پرداخت تمام مطالبات معوق خانواده های شهدا و ایثارگران طی دولت یازدهم خبر داد و تاکید کرد: ادعا کردند ما با خانواده شهدا و ایثارگران هستیم من از شما می پرسم در طول 4سال قبل از دولت مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران را دادید؟ تمام مطالبات معوق خانواده شهدا و ایثارگران در دولت یازدهم داده شده است. ما اهل شعار نیستیم عمل کرده ایم. بدانید قدرت دفاعی ایران در این دولت بیش از 8 سال گذشته شد. ما با سلاح مخالف نیستیم، بهترین سلاح و تجهیزات را در دولت یازدهم درست شد اما آن ها می خواهند به نام قدرت ایران، دل دیگران را به وحشت بیندازند، همسایگان ما در منطقه، ما مخالف هستیم. قدرت ما برای حفظ ایران است و برای این است که بتوانیم در برابر متجاوزین ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه دوران خشونت طلبان پایان یافته است، اضافه کرد: ما در برابر هر متجاوزی می ایستیم و مقاومت می کنیم اما نمی گذاریم بد اخلاقی های شما ادامه پیدا کند. شما می خواهید آزادی را از مردم بگیرید ولی مردم ما در برابر شما می ایستند. مردم عزیز ما، زنان قهرمان، مردان قهرمان باید بدانید در روزهای سرنوشت برای آینده کشور قرار گرفته ایم. ما باید برای زندگی محرومان امروز تصمیم بگیریم نه با شعار بلکه با عمل.

رئیس جمهور گفت: آن هایی که شعار می دهند که از محرومان حمایت می کنند، گندم را از کشاورزان با چه قیمتی خریدند؟ آیا قیمت گندم را بیش از قیمت جهانی از کشاورزان خریداری می کردند یا با کمتر از خارج وارد می کردند؟ امروز گندم را کیلویی 1300 تومان از کشاورزان خریداری می کنیم. گویا برخی نگران هستند که زندگی کشاورزان بهتر شود.

وی به مشکلات دوران پیش از برجام اشاره و اعلام کرد: آن روز که ما برای انتقال پولمان به خارج نیازمند استفاده از صراف بودیم و درب بانکهای ما بسته بود، آن روز برای تجارت ما بهتر بود یا امروز که درب تجارت برای ما باز شده؟

روحانی متذکرشد: شما می خواهید ملت ایران را در فشار و انزوا قرار دهید؟ ملت ما اجازه نمی دهد دوره 8 ساله را به این کشور بازگردانید. می گویند می خواهیم با فساد مبارزه کنیم، من از شما می پرسم، ما که 4 سال است دولت در دست ما است، شما که 38 سال در قدرت نظارت کشور بودید و وظیفه شما نظارت بود آیا جلوی فساد را گرفتید؟مردم ما می خواهند بفهمند 3 میلیارد و 800 میلیون تومان پول مردم کجا رفته است؟ چرا به مردم گزارش نمی دهید که اموال این مردم را چه کسانی غارت کردند؟ آنهایی که پشت تریبون قرار می گیرند به مردم گزارش دهند که چه کسی اجازه داد 3 میلیارد و 800 میلیون تومان پول مردم به خارج برود. چرا اسامی را اعلام نمی کنید؟ چرا به ملت ایران گزارش نمی دهید که اموال این مردم را چه کسانی غارت کردند؟ آن هایی که 2 میلیارد پول مردم را به حلقوم آمریکا ریختند چرا این کار را کردند؟ در سال 86 – 87 ، 10 ماه فرصت داشتند این پول و اوراق را از آمریکا بازگردانند چرا اقدام نکردید؟

وی در رابطه با حقوق های نجومی نیز گفت: شما راجع به حقوق به اصطلاح خودتان نجومی صحبت می کنید من می گویم ما راجع به حقوق نجومی اقدام کردیم. ما اجازه نمی دهیم یک اقلیت با بلندگوهای بلند بخواهند اکثریت را منزوی کنند، شماچند درصد مردم هستید که احساس می کنید قیم مردم هستید. مردم در 29 اردیبهشت به قیمومیت اقلیت پایان خواهند داد. شما چکاره هستید با پول بیت المال این همه سایت و خبرگزاری درست کرده اید؟ روحانی در 4 سال آینده نمی گذارد بوق این بلندگو ها در اختیار اقلیت بماند. ما دست به دست هم می گذاریم و قانون اساسی را اجرا خواهیم کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: ما 29 اردیبهشت را برای عدالت و مبارزه راستین با فساد می خواهیم. ما میخواهیم تمام مردم ایران، شیعه، سنی و اهل حق از حقوق شهروندی مساوی برخوردار باشند. ما نخواهیم گذاشت مردم را قطعه قطعه و درصد درصد کنید. ما ملت صدرصد هستیم. دولت دوازدهم دولت 100 درصدی خواهد بود. مردم به شما اجازه نخواهند داد به فریب افکار عمومی بپردازید.

وی افزود: می گویند می خواهند پول پرداخت کنند، از کجا می آورید؟ از کم کردن حقوق معلمان و بازنشستگان؟ نه می خواهید از جیب بانک مرکزی دوباره پول بردارید. یک بار مردم ایران تجربه کردند 45 هزار میلیارد از بانک مرکزی برداشت شد نتیجه آن تورم 45 درصدی شد. می خواهید تورم یک رقمی را که طی 4 سال با زحمت بدست آمده را به تورم 40 رقمی برگردانید؟ مردم تلاش کردند در سراسر ایران بنگاه های اقتصادی را فعال کردند، صدها بنگاه اقتصادی در استان کرمانشاه راه اندازی شده میخواهید دوباره آن ها را تعطیل کنید. شما می خواهید مردم را به انزوا بکشانید؟ اقوام و اقلیت ها را به انزوا بکشانید؟ ملت ایران و قانون اساسی به شما اجازه نخواهد داد.

روحانی ابراز داشت: اعلام می کنیم 29 اردیبهشت بازهم برای آزادی و راستگویی به پای صندوق های رای می آئیم. ما از دروغ و فریب آنها که سالها دیدیم خسته شدیم.

وی کرمانشاه را از مراکز مهم گردشگری ایران عنوان کرد و بیان داشت: شما هر روز می خواهید به یک بهانه مردم ایران را از جهان جدا کنید، ایران مرکز جاذبه برای تمام مردم جهان است. کرمانشاه با فرهنگ بلند و طاق بستانش گردشگران خارجی را جذب می کند. می خواهیم در کشور ما در سایه رونق اقتصادی و صادرات اشتغال بوجود آید. بعد از 60 سال صادرات غیر نفتی را بر واردات خود افزایش دادیم. ما از طریق صادرات غیر نفتی، گردشگری و اقتصاد مقاومتی ایران را آباد خواهیم کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان یادآورشد: 29 اردیبهشت مردم در پای صندوق های رای، جواب 4 سال تخریبی را که کردید، خواهند داد. نگذاریم بداخلاق ها و افراطی ها بر کشور مسلط شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید